Forøgning af gulplade afgift

Her kan du skrive til andre brugere af dette forum.. om emner der ikke lige kan indplaceres i øvrige kategorier, god fornøjelse!

Forøgning af gulplade afgift

Indlægaf Uffe » fre jun 02, 2006 4:29 pm

Hej.

Har i set "vismændenes" råd om at hæve afgiften på gulpladebiler. De kalder det enddog et "hul i skatteloven" at man kan købe en bil på gule plader til privatbrug. Jeg bliver sur når jeg læser at jeg "udnytter et hul i skatteloven" som var jeg selskabstømmer. De vil øjensynligt have gule plader til at koste det samme som de hvide mht. registreringsafgiften.

Jeg læste lidt om det i JP i eftermiddags, vismændene er især ude efter os, der har biler som er mere forurenende (uha da).

Når jeg læser sådan noget, så bliver jeg lidt vred, for hvis de var så optagede af forurening, hvorfor sænker de så ikke afgifterne på biodiesel/rapsolie til et leje hvor man økonomisk kan forsvare overfor sig selv, at porte sin bil til at køre på det?

Heldigvis er FDM ude, og siger at det ville være synd at lade gulpladebilernes lavere afgift forsvinde, de mener istedet at de hvide plader bør gøres billigere (som jeg er helt enig med dem i, hvorfor skal familier der i forvejen har udgifter nok, også til at betale mere for deres bil, bare fordi den har 2 sæder mere?) fordi afgiften er sindssyg.

Hvad er jeres syn på bl.a forureningsargumentet?

Mvh. Uffe
Vild Skoda Fabia 1.9TDI
4wd er for dyrt
Uffe

Geografisk sted: Silkeborg

......

Indlægaf kristian » fre jun 02, 2006 6:19 pm

helt enig med dig i at biobrændstof er noget der skal laves mere attraktivt.
men hvorfor er en bil på guleplader billigere end en på hvide når begge biler blir brugt privat!!!???
jeg kører selv i bil med guleplader og syntes da det vil være træls hvis at man ik kunne det mere, men på den anden side så fatter jeg heller ik hvorfor der er noget der hedder guleplader !?
alle biler skulle være med sæder i og så kan firmaerne ellers fjerne dem som de nu har lyst til !
og så kan de sænke afgiften på hvide plader så vil jeg blive glad :-D
Aalborg 60180596
ln65 under opbygning
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbr ... erID=17480
kristian

Geografisk sted: Aalborg

enig

Indlægaf Finn Nørlem » fre jun 02, 2006 8:42 pm

lige en fin side hvis nogen tænker på at prøve økologisk brandstof bio

http://www.folkecenter.dk
http://www.folkecenter.net/dk/

og tjæk siden om planteolie til mobil formål

men hvis det skulle gå hen og blive et hit, ja så bliver det bare så hårt beskattet af diverse afgifter at det ikke gør nogen forskel om du er miljø bevist eller bare lader tingene stå til.

så meget for den danske miljø beviste politiker

MVH: Finn Nørlem Jensen
Finn Nørlem

Geografisk sted: ålborg

Indlægaf Uffe » lør jun 03, 2006 8:08 am

Gode links du giver os der Finn, jeg sad lige og læste det med det mobile formål, og den gode argumentation for at skulle bruge raps'en til mobile formål og lade dem brænde "kagen" af på de decentrale kraftværker istedet. Det ser da ud til at man på den måde kan argumentere for at få styr på planteolien, så må vi se om politikerne ikke er hjernedøde, ligesom de er med gruppeeksamen for tiden...

Mvh. Uffe
Vild Skoda Fabia 1.9TDI
4wd er for dyrt
Uffe

Geografisk sted: Silkeborg

Interesse konflikt!!

Indlægaf Bo » tors jun 08, 2006 1:34 pm

....den danske stat har pt INGEN interesse i at sænke afgifterne på bio brændsel.....hvorfor skulle de det så længe nordsøen "sejler" (fik i den) i olie.......den danske stat tjener MILLIARDER af kroner på afgift af olie fra nordsøen.........disse MILLIARDER ville blive mindre hvis folk begyndte at suse rundt på bio brændsel......men bare vent, når de fossile brændstoffer i undergrunden er brugt, så får piben nok en anden lyd........men sikkert ikke en afgifts nedsættelse...;-).....så længe at der er olie i undergrunden, så er det ikke "økonomisk forsvarligt " at være miljø bevidst........bare lige en tanke......
Bo

Geografisk sted: Aalborg

Tilbage til Snik snak