Airlocker vs. Detroit locker

Her kan du skrive til andre brugere af dette forum.. om emner der ikke lige kan indplaceres i øvrige kategorier, god fornøjelse!

Airlocker vs. Detroit locker

Indlægaf kresjan » tirs jan 04, 2011 7:12 pm

Hej Folkens.

Når man nu skal fordrive tiden engang i mellem, og derfor sidder på nettet og surfer efter alle de fede stumper man kan hælde i en 4x4 vogn. og hold nu kæ.. øhh op man kan købe mange ting, især ovre i de store stater.

Så støder man tit på ordet "Detroit locker" og nu har jeg googlet frem og tilbage, og har nu fattet princippet i hvordan det funker.

NU lyder spørgsmålet hvorfor køre med det ene frem for det andet. der er åbenbart mange Rock Crawler der køre med Detroit Locker, så det kan da ikke være helt noget lort, vil da mene at det er lige så hårdt hvis ikke hårde end vores trial eller Trophy som jeg selv køre....

Air locker er jo utoligt brugt her hjemme. men pris mæssigt er det også næsten dobbelt så dyrt...

Ikke fordi jeg skal ud og investere, det var bare en tanke, men kan nogen fortælle mig hvorfor Airlocker er bedre.... det kan da ikke kun være fordi ARB klistermærket på døre giver mere respekt :lol:

Mvh Kristian
Og forreste GODT NYTÅR
BJ 42 med 3B-T power,
LJ 70 racer med kiki motor
KZJ 70 til hverdag

[ ] [ ] [ ][___]__
|--- l l -LoTOYOTAo]
()_)---()_) --o-- ()_)
kresjan

Geografisk sted: Et sted i midtjylland

Indlægaf Peter H.F. » søn jan 16, 2011 5:25 pm

Hej Kresjan

Som du helt sikkert ved, bliver en Airlocker aktiveret af dig. Den er styret elektrisk men med luft ned til mekaniken i bagtøjet. så du bestemmer helt selv hvornår du spærer din aksel.

En Detroit locker bestemmer stort set selv hvornår den slår til, ved ikke 100% hvordan (men det er vist sådan to klo koblinger der går i indgreb med hinanden). når det ene hjul spinner slår den selv til og tvinger det andet med. alt foregår mekanisk inde i bagtøjet. Da den ikke er styret med lufttryk som Air lockeren.

Så til bilen som bruges på vejen ville jeg til enhver tid anvende Air lockeren. Men til en racer ville en Detroit locker nok være fin fin, men der tror jeg nu jeg ville anvende den endnu billigere "ESAB LOCKER"

Mvh Peter
Peter H.F.

Geografisk sted: Djursland

lockright

Indlægaf frede.gv1 » søn jan 16, 2011 6:25 pm

lockright er også et billigt spær. nok mest til racer.
Thomas Lundy AKA COLA-MAND
jimny, sami-aksler, 2xarb. longfield, 5,14-1 transfer, 31" boggere. Aisin 1000 toyotaspil m 9hk bow3.

Vi ses... cola
frede.gv1

Geografisk sted: Ejby

Tilbage til Snik snak