Første gangs køber, hvad skal man kigge efter ?

Her kan du skrive til andre brugere af dette forum.. om emner der ikke lige kan indplaceres i øvrige kategorier, god fornøjelse!

Første gangs køber, hvad skal man kigge efter ?

Indlægaf Stev » tors jul 02, 2009 9:29 am

Hejsa

Jeg er pt. ude for at skulle købe min første 4x4 da jeg godt kunne tænke mig prøve kræfter med lidt terræn kørsel.
jeg har kig på lj70'eren, når den skal kunne bruges til terræn kørsel, hvilke specielle ting inden for dette område skal man så lige tjekke før man slutter en evt. handel. Og hvad skal der laves ved en standard lj70'er før den bliver god til terræn kørsel, hvis den ikke allerede er det som standard. tænker her på terræn dæk, undervogn, affjedring, differentiale spær osv.
Stev

Geografisk sted: Rasnders

Indlægaf Lkj62 » fre jul 10, 2009 2:11 pm

Du skal kigge efter rust i ramme og førehus. Se efter om turboen fungerer. Lytte efter om der er underlige lyde fra for og bagtøj.

Af dæk, hvor du osse kan køre på alm vej, kan jeg anbefale BF Goodrich all terrain (Dem kører jeg selv på)

Dæk der er egnet til mudder og terræn, men IKKE til kørsel på alm vej, kan jeg anbefale: BF Goodrich all mud eller Grizzly Claws

Men ellers, få en med ud, som kender til 4x4 og spec LJ70, for ellers KAN det blive en bekostelig affære, hvis du er uheldig..
Lkj62 aka Linda Jensen
Med Toyota Landcruiser LJ70
Rigtige piger - kører 4x4
Brugeravatar
Lkj62
Site Admin

Geografisk sted: Stevns

Tilbage til Snik snak