......

Her kan du skrive til andre brugere af dette forum.. om emner der ikke lige kan indplaceres i øvrige kategorier, god fornøjelse!

......

Indlægaf kristian » tors mar 30, 2006 3:31 pm

ja det var da godt gået :-D
kan godt huske bilen..
Aalborg 60180596
ln65 under opbygning
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbr ... erID=17480
kristian

Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf Hobbz » tors mar 30, 2006 5:18 pm

hehe ja den rådne nissan :D
Nikolas Frank
Hobbz

.......

Indlægaf kristian » tors mar 30, 2006 7:51 pm

hehe :lol:
Aalborg 60180596
ln65 under opbygning
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbr ... erID=17480
kristian

Indlægaf oliepeter » fre mar 31, 2006 12:33 am

NÅ nå hvis vandet nu er ved at være ude af øjnene så skal det lige siges at samtlige biler i ex 2 klassen tjener som dagligdags biler til hverdag
det er muligt at de ikke ligner glansbilleder og om dæk store eller større betyder mindre da alle de der vil køre med store hjul bryder loven mere eller mindre alle biler der starter til challenge har hjulene dækket inde af skærmforøgere kig engang på bilerne til et toyota/nissan træf der kommer mange biler m plader hvor dette ikke er tilfældet
loven er også åben for bur/bøjler på ældrer biler

ang prisen ja den er høj der lejes områder hos private hytte til overnatning morgen og aftensmad og dertil noget dasu værk som jeg ikke er inde i

baner der kan køres uden spil bliver ikke så spændende i længden men der plejer at være et par stykker hvergang så også co driveren kommer lidt ud at køre se iøvrigt dos s hjemmeside der er en god challenge video
den gamle har lavet

det var så min mening håber den kan bruges til noget håber vi ses til lowland challenge der er jorden forhåbentligt heller ikke frosset og derfor ikke så hård ved bilerne

mvh olie peter
oliepeter

Adventure Racere.....

Indlægaf Bo » ons apr 12, 2006 6:29 pm

Jeg kunne også godt tænke mig flere startende i adventure klassen......tror det kommer med foråret...;-)......men med hensyn til at de fleste biler i adventure klassen ikke kunne synes som de stod, så er jeg lidt uenig.......de biler vi "har råd til at smadre" ude i botanikken er af den årgag hvor næsten alt er tilladt...(winchbar osv)..samt de fleste er med fast chassis ramme.....det giver så mange flere muligheder i synshallen at du "næsten" har frit slag mht. ombygning......bevares, dæk og fælge er sgu et stort problem i synshallen, dem er de ikke vilde med hvis de ikke holder størrelsen indefor de tilladte antal pct. forøgelse, men når vi så taler karosseri ombygninger, så er det en anden sag, det ser de noget anderleds på, for der står jo ikke direkte i loven hvordan et karrosseri skal se ud...........desuden er det jo lovligt med invendigt bur i en bil med fast chassis ramme....og en bøjle i ladet er der ikke nogen der siger noget til......et afkortet lad på en hilux, det er synsmanden også ligeglad med......der hvor du skal have dårlig samvittighed, er hvis du ændrer på sporvidde, akselafstand, køreegenskaber eller bremsedele........så skal dokumentationen være iorden!!(hvilket den sjældent er...høhø)......men ja.....vores biler ligner noget fra en film fra hollywood......

Mht. betaling.........ja, det er dyrt.....1600kr for en bil med 2 ikke medlemmer, det er rigtigt.....men der var jo også lidt med i prisen.....i får lige smøren fra dos hjemmesiden ang. prisen for at køre. Dette er cirka priser...

tape+ minebånd cirka 2500,- (til flere løb)
Mad....lørdag aften+søndag morgen+søndag middag+ bespisning af cirka 30 officials+ 6-8000,-
pokaler.......18 stk....2000,-
træpinde....350,-
kontorartikler.....1200,-
kopi af roadbooks, cirka 250 sider
med i prisen var bad og toilet samt en seng hvis man var hurtig..;-)
Dasu skal have 990,- i afgift + noget fra gæstekører....
diesel til roadbook ......
telefon penge
leje af en hytte
leje af en terræn
5 stk lodsejergaver....(vi er ikke nærige, vi vil gerne komme igen)
.....blabla.....har sikkert glemt noget....men det koster tingene cirka.......og ja, hver bil har betalt cirka 1000kr......

men melder man sig ind og kører noget mere......så bliver prisen ok syntes jeg. Ralle og ballisager har endda hævet prisen lidt for deres challenge......

Vi ses......hejj
Bo

Indlægaf vx100 » ons apr 12, 2006 8:23 pm

Hej Bo

Jeg var nu heller ikke af den opfattelse at det var et stævne det blev spundet guld på, men bare at det i al almindelighed er dyrt at deltage, og derfor ikke nogen kritik som sådan.

Ang. de ombyggede biler, er det sikkert rigtigt at hvis man ser bort fra dækene og hævningerne, så kan de synes, men jeg tror heller ikke at man skal få den emsige synsinspektør, da han nok får skråen galt i halsen.

Hilsen

Jan
vx100

Geografisk sted: Nordjylland

Indlægaf Bo » fre apr 14, 2006 2:19 pm

.....ja, en emsig synsmand kunne nok godt få hjerte flimmer i dikværket hvis han skulle kigge de biler efter i sømmene..........men ser man reelt på de danske regler for biler/ lastbiler, motorkøretøjer mv, så er de faktisk ikke så restriktive........der står står klart i loven om syn af køretøjer hvad en bil skal kunne.....og overholder den det, jamen så er det bare kør......når alt kommer til alt, så er det ikke så svært at "lave en bil selv"......bare se på de små 4x4 motorcykler som kører rundt indregistreret som biler.....

ja, du har ret, det er lidt dyrt at køre i dos.........men der er jo en del forsikring i det via DASU som jeg ikke har nærmere indsigt i.....som så hjælper dig den dag noget går galt.......

Mht. challenge, så er det jo dyrt i sig selv pga at det er et stort arrangement, jeg tror at man ville kunne arrangere trial løb en del billigere........så hvis nogle dos medlemmer har lyst.....værsgo.;-)
Klubben og bestyrelsen hjælper det de kan......

Vi ses!!
Bo

Foregående

Tilbage til Snik snak