afgifter på alle biler

Her kan du skrive til andre brugere af dette forum.. om emner der ikke lige kan indplaceres i øvrige kategorier, god fornøjelse!

afgifter på alle biler

Indlægaf Torben-C » fre mar 06, 2009 9:28 am

:x

se dette link med de afgifter de vil pålægge

http://fpn.dk/motor/bil/article1623515.ece
DET SJOVE STARTER HVOR VEJEN ENDER!
Torben-C

Geografisk sted: fyn:D

Re: afgifter på alle biler

Indlægaf Uffe » fre mar 06, 2009 11:51 am

Torben-C skrev::x

se dette link med de afgifter de vil pålægge

http://fpn.dk/motor/bil/article1623515.ece

Det har vi jo haft snakket om på den anden tråd:

http://www.toyota4wd.dk/t4wd_t4wd/viewtopic.php?t=6070
Vild Skoda Fabia 1.9TDI
4wd er for dyrt
Uffe

Geografisk sted: Silkeborg

Indlægaf Torben-C » fre mar 06, 2009 12:20 pm

hade jeg så ikk set
Torben-C

Indlægaf 618Henrik » fre mar 06, 2009 12:23 pm

Torben-C skrev:hade jeg så ikk set

Der må vel være nogle af forummets brugere der er medlem af FDM?
Hvad med at få dem i gang med at regne på sagen og råbe politikerne op før det er for sent?
Jeg opfordrer alle som er medlem af FDM til at henvende sig til dem med det samme.
Henrik
HJ60½
BJ42
HDJ80 bus
RR Classic
Maybe I'am not going fast but you can't follow me!!
!!RETTEN TIL IKKE AT VÆRE PÅ FACEBOOK!!
Brugeravatar
618Henrik

Geografisk sted: Tureby

Indlægaf farsged » fre mar 06, 2009 1:50 pm

Fdm er afventende for at se hvad forslagt bliver, men de er ikke venligt stillede over for det udkast der er på banen.
Rigtige mænd kører 4x4 med lad.
Aksel Mikkelsen
farsged

Geografisk sted: Skive

Indlægaf Hobbz » fre mar 06, 2009 4:01 pm

Nikolas Frank
Hobbz

underskrift indsamling

Indlægaf Torben-C » man mar 09, 2009 9:01 am

Torben-C

Indlægaf Tolstrup » man mar 09, 2009 3:22 pm

Ja vi er nogle der skal betale "bankpakkerne" foe de andre :wink: og være glad for vores demokratiske regering :oops:
Tolstrup

Geografisk sted: Midtfyn

Indlægaf 618Henrik » man mar 09, 2009 3:33 pm

Jeg har, som svar på en e-mail jeg personligt har sendt til DF, fået nedenstående svar. Det viser at hvis der bare er mange nok der henvender sig på en sober og seriøs måde så hjælper det måske. Men lad nu være med at skrive en mail hvor i sviner politikerene til og virker som om i hører til på børnehavegalleri.

"Kære Henrik Antonisen

Tak for din mail til Pia Kjærsgaard om vægtafgift på gulpladebiler i forbindelse med din landcruiser og brug af trailer.

Din henvendelse er videregivet til Pia Kjærsgaards orientering ligesom en orienteringskopi er sendt til skatteordfører Mikkel Dencker og finansordfører Kristian Thulesen Dahl.

Det kan tilføjes, at Dansk Folkeparti agter at se på overgangsbestemmelserne i forhold til udarbejdelsen af den del af skatteforliget. Vi vil således gerne medvirke til at undersøge, om vi kan gøre noget for at afbøde problemerne.

Med venlig hilsen
Kirsten Østergaard
sekretær"
Henrik
HJ60½
BJ42
HDJ80 bus
RR Classic
Maybe I'am not going fast but you can't follow me!!
!!RETTEN TIL IKKE AT VÆRE PÅ FACEBOOK!!
Brugeravatar
618Henrik

Geografisk sted: Tureby

Indlægaf lj70ingstrup » man mar 09, 2009 6:31 pm

Det burde jo egentlig være sin adfærd, der bestemte "afgiften" Måske skulle afgiften nærmere sænkes også på nyere biler og afgiften hæves på det, der bestemmer belastningen af det kære miljø. Og det er jo mængden af diesel man brænder af. Hvis man vil køre en lille søndagstur i et samleobjekt, så koster det ikke så meget, vil man køre 50.000 km om året i en gammel forslidt dieseløse, ja så koster det noget mere. Men man kan jo også vælge at skifte til biodiesel/rapsolie, som umiddelbart er CO2 neutralt. Det gavner både pengepungen og miljøet.
Jeg har ikke undersøgt fordele/ulemper nærmere, men det virker for mig mere fornuftigt end det vanvid man har i tankerne.
Har læst om flere der kører med rapsolie i deres landcruiser med succes.
33"
Thomas Ingstrup
lj70ingstrup

Geografisk sted: Vendsyssel

Indlægaf pow » man mar 09, 2009 6:36 pm

Har læst om flere der kører med rapsolie i deres landcruiser med succes
Da vel ikke her i danmark. FYFY, så kommer skattefar efter dig. Med ekstra afgifter.
Nej, der er ingen fribilleter her i danmark.
pow

Geografisk sted: nyborg

Indlægaf pow » man mar 09, 2009 6:44 pm

Her er de mail adresser som i skal skrive til:
Pia Kjærsgaard (DF): dfkala@ft.dk
Kristian Thulesen Dahl (DF): dfkrtd@ft.dk
Peter Skaarup (DF): dfkrtd@ft.dk
Det hjælper jo nok ikke at skrive til venstre eller kons. Det er jo nårmalt rige folk med egen virksomhed. Som kan trække biler fra. (også ministerbil til golfkørsel)
Husk pænt sprog. Og lad som om i stemmer DF nu og måske vil droppe det pga. bilafgiften.
Her er også en facegrubbe mod afgifterne:
http://www.facebook.com/group.php?gid=78152342888
Så op på dubberne.
POW
Grøn LJ70 med sliks. :lol:
pow

Indlægaf pow » man mar 09, 2009 6:51 pm

Her er min mail:
Til Pia.
Jeg kunne godt tænke mig at få en forklaring på, hvorfor vil i vores ældre gulplade biler skal straffes.
Vi er jo dem nederst i herakiet. Hvis vi tjente penge nok havde vi jo nok en Mercedes.
Den skatteparke kommer til at koste mig og konen 20.000 kr ekstra. Vi bor på landet og skal kører på arbejde hver dag. Derfor 2 biler.
Vi har ingen offentlig transport.
På denne måde kan det da bedre betale sig at vi holder op med at arbejde. Det var vel ikke meningen med loven.
Nej vel, lad mig nu se om i virkelig er den lille mands stemme. For næste gang der er valg, har i tabt vores 2 stemmer til Sjosjalerne.
Vi stemte jo netop på dig for at undgå alle de urimilige afgifter på biler og MC. men når i selv straffer arbejderen. Så kan vi jo lige så godt stemme til venstre i salen.
Håber på et posetivt svar.
MVH
POW
Nyborg
Fyn.
pow

Priser på rapsolie

Indlægaf lj70ingstrup » man mar 09, 2009 10:21 pm

Til fyringsformål: 1000L 6.600 kr incl. moms
Til motorbrændstof (inkl. afgift 2,598 kr/l): 1000L 9.848 kr. incl moms.

Det er dyrt lige nu, men ikke, hvis man lagde afgifter på diesel i stedet for på bilerne .
33"
Thomas Ingstrup
lj70ingstrup

Geografisk sted: Vendsyssel

Indlægaf maxi » tirs mar 10, 2009 10:57 pm

mit svar fra DF...

Kære Morten Thorsen

Tak for din mail.

Regeringen og Dansk Folkeparti har aftalt, at fra 1. januar 2010 skal nye varevogne, dvs. gulpladebiler, belægges med en vægtafgift der svarer til den grønne ejerafgift, som en tilsvarende hvidpladeafgift. Samtidig hæves vægtafgiften for gulpladebiler, indregistreret før 1. januar 2010, sådan at der ikke bliver nogen afgiftsmæssig forskel på, om bilen er indregistreret før eller efter 1. januar 2010. Årsagen til denne forhøjelse af vægtafgiften for gulpladebiler er, at gulpladebiler hidtil er blevet favoriseret i forhold til tilsvarende hvidpladebiler, idet hvidpladebilerne i gennemsnit har betalt en højere ejer-/vægtafgift. Den favorisering finder vi ikke rimelig, især når man tager i betragtning, at der dermed har været tilskyndelse til øget anvendelse af mere forurenende biler på gule plader.

Samtidig indføres, at der fremover skal betales privatbenyttelsesafgift (5.040 kr. årligt) for gulpladebiler der benyttes til privat kørsel, for biler indregistreret før 3. juni 1998. Jeg finder det rimeligt, at der ikke længere eksisterer en favorisering af disse ældre biler, som jo hidtil, til forskel fra nyere biler, har været undtaget fra denne afgift. Da der på dette punkt er tale om en betragtelig forhøjelse, har Dansk Folkeparti stået fast på og fået gennemført i aftalen, at denne afgift skal indfases glidende, over to år.

Jeg har forstålse for, at mange vil finde disse afgiftsstigninger store. Der er da også flere muligheder for at undgå en del af stigningerne, hvis man eksempelvis overvejer nedvejning af sin gulpladebil eller at lade den overgå til hvide plader. Det sidste vil muligvis være en god forretning, hvis man har en gammel, men velholdt gulpladebil, der stadig kan holde en del år. Man kommer næppe til at betale meget i registreringsafgift, for de hvide plader, men man slipper til gengæld for privatbenyttelsesafgiften. Men, det kommer naturligvis an på en konkret beregning for den enkelte bil, om dette kan betale sig.

Med venlig hilsen

Mikkel Dencker, MF
Skatte- og IT-ordfører
Dansk Folkeparti

Medlem af Folketinget (DF)

Christiansborg
DK-1240 København K.

Tlf. +45 33 37 55 00
Dir. +45 33 37 51 06

www.ft.dk
rigtige biler blev lavet i 80erne

Morten Thorsen