Nye afgiftsregler på gulpladebiler... Suk...

Her kan du skrive til andre brugere af dette forum.. om emner der ikke lige kan indplaceres i øvrige kategorier, god fornøjelse!

Indlægaf Mens Rea » ons mar 04, 2009 6:03 pm

maxi skrev:hvor gammel skal en bil egentligt være for at den kan kaldes "veteranbil" for så må man da endnu kunne få en billig vægtafgift :?:

35 år, regnet fra første indregistreringsdato.
Mvh

Jacob

.... Med nyanskaffet LJ70...
Mens Rea

Geografisk sted: 4600 Køge

Indlægaf Mens Rea » ons mar 04, 2009 6:05 pm

Uffe skrev:Jeg håber ikke at de indfører de regler, for det rammer aalt for hårdt på nogle biler der slet ikke kan trække de afgifter der.

Udover det så er jeg pludseligt blevet meget gladere for min lille skoda :D

Ja, langt de fleste gamle biler (gamle, som i mere end ca. 15 år) vil jo effektivt blive stort set værdiløse, da der ikke er nogen der vil betale omkring 10.000 om året bare i vedligeholdelsesafgifter... Oveni det kommer jo forsikring, reparationer osv...

For de samme 10.000 kunne man jo finansiere en lille øko-bybil... Men - så har regeringen jo også opnået det de ville. :)
Mvh

Jacob

Mens Rea

Indlægaf maxi » ons mar 04, 2009 9:22 pm

man kan kun håbe på at man så slipper lidt billigere i skat og måske kan redde et par kroner der :?
rigtige biler blev lavet i 80erne

Morten Thorsen
maxi

Geografisk sted: læsø

Indlægaf Mens Rea » fre mar 06, 2009 7:35 pm

maxi skrev:man kan kun håbe på at man så slipper lidt billigere i skat og måske kan redde et par kroner der :?

Jeg tror det er langt de færreste af dem der kører ældre gulpladebiler der tjener penge nok til at få 10-12k ekstra ud af skattelettelserne.... ;)

... Men nu må vi se.... FDM er jo så småt begyndt at knurre lidt... Og reelt er det jo fuldstændigt vanvittigt at der bliver lagt SÅ meget afgift oveni...
Mvh

Jacob

Mens Rea

Indlægaf maxi » fre mar 06, 2009 7:47 pm

ja lad os nu se hvad der sker, tror ikke det bliver så slemt som de foreslår, men det kommer til at koste noget mere uden tvivl... men man kan sgu ik lade være med at gå og tænke på om man er købt eller solgt :(
rigtige biler blev lavet i 80erne

Morten Thorsen
maxi

Geografisk sted: læsø

forpulede nye afgifter

Indlægaf svenningsen » lør mar 07, 2009 8:46 am

Er der ikke basis for en erstatningssag, når regeringen på denne måde konfiskerer restværdien af min gulpladebil fra 1996 ?
Håber der er en perle, som vil give lidt for den til export.
svenningsen

Geografisk sted: mors

Re: forpulede nye afgifter

Indlægaf Mens Rea » søn mar 08, 2009 12:00 am

svenningsen skrev:Er der ikke basis for en erstatningssag, når regeringen på denne måde konfiskerer restværdien af min gulpladebil fra 1996 ?
Håber der er en perle, som vil give lidt for den til export.

Lad os nu se - nu er FDM begyndt at knurre for alvor... Jeg tror ikke den går igennem heeeelt uden lidt brok fra dem.... ;)
Mvh

Jacob

Mens Rea

Indlægaf pow » søn mar 08, 2009 12:13 pm

Jeg tror ikke i skal regne med FDM. Hvornår har de fået flyttet så meget som et punktum.
Den forening består i toppen kun af advokater og rige mensker. Men har været så kloge at få anmindelige mensker til at tro de gør noget for dem.
Jeg vi skal alle skrive til Pia. (uanset om vi stemmer på hende eller ej.)
Hun vil så gerne stå som den lille mands stemme og dette forslag må man da sige rammer os nederst i herakiet.
Deres E-mail er: df@ft.dk
Hvis de får 20.000 mails må det da gøre intryk.
En kontakt i bestyrelsen til Landrover klubben var måske også godt.
POW :evil:
pow

Geografisk sted: nyborg

Indlægaf pow » søn mar 08, 2009 12:28 pm

Jeg har netop skrevet dette til DF.:
Til Pia.
Jeg kunne godt tænke mig at få en forklaring på, hvorfor vil i vores ældre gulplade biler skal straffes.
Vi er jo dem nederst i herakiet. Hvis vi tjente penge nok havde vi jo nok en Mercedes.
Den skatteparke kommer til at koste mig og konen 20.000 kr ekstra. Vi bor på landet og skal kører på arbejde hver dag. Derfor 2 biler.
Vi har ingen offentlig transport.
På denne måde kan det da bedre betale sig at vi holder op med at arbejde. Det var vel ikke meningen med loven.
Nej vel, lad mig nu se om i virkelig er den lille mands stemme. For næste gang der er valg, har i tabt vores 2 stemmer til Sjosjalerne.
Vi stemte jo netop på dig for at undgå alle de urimilige afgifter på biler og MC. men når i selv straffer arbejderen. Så kan vi jo lige så godt stemme til venstre i salen.
Håber på et posetivt svar.
MVH
POW
Nyborg
Fyn.
pow

Geografisk sted: nyborg

Foregående

Tilbage til Snik snak