trial løb

Her kan du skrive til andre brugere af dette forum.. om emner der ikke lige kan indplaceres i øvrige kategorier, god fornøjelse!

trial løb

Indlægaf martin 4wd » tors feb 21, 2008 9:00 pm

hvorfor laver man ikke bare nogle nemmere baner som ikke smadder bilerne så meget. et såkaldt løb for nybegynder????
hey der.... søger ny fed bil
martin 4wd

Indlægaf den grimme nøgne dreng » tors feb 21, 2008 10:01 pm

jeg kunne godt tænke mig noget mere frikørsel i weekender. men det er jo desværre svært at finde områder at køre i.
den grimme nøgne dreng
den grimme nøgne dreng

Geografisk sted: LV426

svAR

Indlægaf martin 4wd » tors feb 21, 2008 10:31 pm

ja.. savner os bare man kan kører ud og hygge sig.. træne.. men motorsport i danmark. er jo ligesom en uddød race... vi har masser a gode steder i landet som ikke gener nogen at vi kører. man kunne godt lave nogle trænings baner rundt om...

også dem som ikke opføre sig ordentlig må bare komme a med en kæmpe bøde- for det er dem som ødelægger det for os andre..
hey der.... søger ny fed bil
martin 4wd

Indlægaf paptrold » tors feb 21, 2008 11:30 pm

Hvorfor kører man ik bare 2wd hvis man ik tør buge 4-hjulstækket uden for asfaltvejene... :?:
Dansk 4x4 kaffeklub er god man godt kan lide hygge-putte sig.... :lol:
PAPTROLD 4.2 TURBO PETROL...
BANAN-FOLD OG KN-DRENGE...
UFFE-KILLER MED NOS...
Brugeravatar
paptrold

Geografisk sted: Haslev

Indlægaf Uffe » fre feb 22, 2008 11:11 am

paptrold skrev:Hvorfor kører man ik bare 2wd hvis man ik tør buge 4-hjulstækket uden for asfaltvejene... :?:
Dansk 4x4 kaffeklub er god man godt kan lide hygge-putte sig.... :lol:

Der er mange måder at bruge sit firehjulstræk på - jeg vil gerne have at bilen holder, så jeg kører forsigtigt. Det betyder at jeg stadig gerne vil være med, men gerne på et niveau hvor det er mere hygge end konkurrence.

Glæder mig til beach touren...
Vild Skoda Fabia 1.9TDI
4wd er for dyrt
Uffe

Geografisk sted: Silkeborg

Indlægaf den grimme nøgne dreng » fre feb 22, 2008 1:22 pm

jeg giver uffe helt ret. motorsport siger mig faktisk ikke en skid. derimod kan jeg godt lide, både at bruge bilen til det, den er lavet til - 4wd - samt tanken om at jeg har en bil der kan, når den skal. men al respekt til dem, der kører deciderede løb. det er bare ikke lige mig. jeg gider nemlig ikke risikere at splitte noget ad, bare for sjov. frikørsel derimod, det passer mig fint. bare ligge og lege, gerne i kompliceret terræn, sammen med andre biler.
og så går jeg selvfølgelig stadig med drømmen om at krydse australien med et par toyoer og en flok venner...
den grimme nøgne dreng
den grimme nøgne dreng

Indlægaf Uffe » fre feb 22, 2008 4:21 pm

Australien, det håber jeg at jeg når at komme til og opleve at køre tværs igennem i en Nissan. Så kan du tage din toyota og køre med mig.

På den måde er vi jo dækket godt ind, der vil altid være nogen der mener man kun kan det i den ene frem for den anden. Hvis vi helgarderer os vil der altid være nogen der kan give os ret i vores valg!
Vild Skoda Fabia 1.9TDI
4wd er for dyrt
Uffe

Indlægaf den grimme nøgne dreng » fre feb 22, 2008 4:59 pm

hej uffe! det gør vi da bare! så kan vi ligge i ske under stjernevrimlen ude i ørkenen! med ministeren som tæppe.. sikke et billede!
jeg lagde lige mærke til i din signatur, at du har spær i din jeep? er den født med det?
den grimme nøgne dreng
den grimme nøgne dreng

Indlægaf farsged » fre feb 22, 2008 11:28 pm

Så må jeg med i klappen så der et lad til at transportere toyota stumperne i, hehe og tror i vil fryse hvis ministeren skal bruges som tæppe, der er jo ikke så meget af ham.
Rigtige mænd kører 4x4 med lad.
Aksel Mikkelsen
farsged

Geografisk sted: Skive

Indlægaf Uffe » lør feb 23, 2008 9:00 am

Sikke et tilbud, jeg ved ikke lige hvad jeg skal svare!

Jeepen har bare et center-differentiale som kan spærres. De fleste toyotaer og nissaner har ikke et centerdiff, så det at jeg kan spærre mit betyder bare at jeg kan undlade at spærre det og køre med permanent firehjulstræk...
Vild Skoda Fabia 1.9TDI
4wd er for dyrt
Uffe

Indlægaf den grimme nøgne dreng » lør feb 23, 2008 10:35 am

ah.. på den måde. ja, det har altid undret mig, at seriøse 4wdere, som eksempelvis nissan, toyota, LR, jeep osv ikke alle er født med spær. jeg ved godt, at mange LRere, flere toyoater osv HAR spær, men alligevel. jeg har selvfølgelig også hørt hårde drenge sige, at "rigtige 4wd-kørere ikke har brug for spær." det er noget sludder. jeg tænker selvfølgelig ikke på alm. løbskørere, men folk der bruger deres biler til ekspeditioner(ikke ret mange her i vores lille land, hehe).
efter min mening er spær næsten lige så effektiv som 4wd. det er i alle tilfælde et rigtig godt værktøj at trække op ad hatten, når alt håb er ude. ligesom et spil.
den grimme nøgne dreng
den grimme nøgne dreng

Tilbage til Snik snak