Kørsel i Klitter...

Her kan du skrive til andre brugere af dette forum.. om emner der ikke lige kan indplaceres i øvrige kategorier, god fornøjelse!

Kørsel i Klitter...

Indlægaf Ole2 » tors jan 31, 2008 9:50 pm

Davs..

Nu har jeg siddet og kedet mig lidt og surfet lidt rundt på bilgalleri og kigget billeder af forskellige 4x4 biler, billeder som jeg syns man så mere og mere hyppigt, var folk som havde lagt og drønet rundt i klitter.
Folk som er med på den årlige strandtur ved hvor meget Finn gør ud af og forklare og fortælle at det er dybt ulovligt og køre i klitterne, de er jo fredet!

Alle har vel hørt om de drengerøve som har lagt og brændt dæk af foran en eller anden parkeringsplads og lavet mærker, og fået en erstatning på 100.000 kr. hvor så politiet har hentet ham efter et par dage fordi han havde filmet det, og lagt det på nettet. Kan i se hvor jeg vil hen..? Der er vel ingen grund til og gør det værre for os selv.

Ole..

P.S: prøver ik og være hellig har da selv haft mine forhjul et par centimeter for langt oppe engang.
Ole2

Geografisk sted: Nordjylland

Indlægaf Uffe » fre feb 01, 2008 10:10 am

Der er da nogle 4wd folk der tager deres fine touareg ud på stranden og kører langt op ad klitten for at være "sej". Med så meget tilløb de tager for at nå derop kunne de få en fartbøde på vejen, nok til et klip, og så et klip for at køre i klitter og en kæmpe bøde.

Der er bare ikke meget politi der overvåger klitterne, så de slipper jo af sted med deres kørsel ret ofte.

Jeg set meget sjældent folk med en rigtig 4wd køre i klitter, det er oftest de små gadenørder der skal udleve deres enorme drøm med deres 4wd ved at pløje op ad en klit...
Vild Skoda Fabia 1.9TDI
4wd er for dyrt
Uffe

Geografisk sted: Silkeborg

Re: Kørsel i Klitter...

Indlægaf 618Henrik » fre feb 01, 2008 6:24 pm

Ole2 skrev:Davs..

Nu har jeg siddet og kedet mig lidt og surfet lidt rundt på bilgalleri og kigget billeder af forskellige 4x4 biler, billeder som jeg syns man så mere og mere hyppigt, var folk som havde lagt og drønet rundt i klitter.
Folk som er med på den årlige strandtur ved hvor meget Finn gør ud af og forklare og fortælle at det er dybt ulovligt og køre i klitterne, de er jo fredet!

.

Nu er gennemsnitsalderen på bilgalleri nok nede omkring gennemsnitsalderen i ungdomshuset :? så sådan noget med at tage hensyn til love og tænke på at der kan komme konsekvenser for andre end en selv skal du nok ikke regne med fra den side.

Men også andre laver åndsvage ting :evil:
Se f.eks. indlægget på offroader.dk fra tv2, der er en unimog fører der direkte siger til kameraet at han er lige glad da intervieweren siger: De har lige sagt til briefingen at det er forbudt at køre i vandløb, er du ikke bange for at få en bøde?
http://www.youtube.com/watch?v=MIyv-7f1otI 2 minutter inde
Med mindre der ligger noget bag den historie som jeg ikke kender, mener jeg ikke at han skal have lov at deltage i år.
Henrik
HJ60½
BJ42
HDJ80 bus
RR Classic
Maybe I'am not going fast but you can't follow me!!
!!RETTEN TIL IKKE AT VÆRE PÅ FACEBOOK!!
Brugeravatar
618Henrik

Geografisk sted: Tureby

Re: Kørsel i Klitter...

Indlægaf krüger » søn feb 03, 2008 8:34 pm

[quote="618Henrik
Men også andre laver åndsvage ting :evil:
Se f.eks. indlægget på offroader.dk fra tv2, der er en unimog fører der direkte siger til kameraet at han er lige glad da intervieweren siger: De har lige sagt til briefingen at det er forbudt at køre i vandløb, er du ikke bange for at få en bøde?
http://www.youtube.com/watch?v=MIyv-7f1otI 2 minutter inde
Med mindre der ligger noget bag den historie som jeg ikke kender, mener jeg ikke at han skal have lov at deltage i år.[/quote]

han siger nu da at.: vi passere dem også kun..

men så vidt jeg ved er åen ikke det der menes med vandløb, det er vandløbet længere op i klitterne?!

men ret mig gerne hvis nogen har den korrekte mening med briefingen, evt. Finn :wink:
Krüger's J4 serie garage:
viewtopic.php?f=25&t=5828
-
Brugeravatar
krüger

Geografisk sted: Tvingstrup

Indlægaf Finn Nørlem » søn feb 03, 2008 10:32 pm

Du har ret, Jeg syntes nu denne person i unimoggen klare den fint i det at han bliver spurt direkte om hans kørsel "jeg passere dem kun, men nogle er mere bøvlet end andre"

Folk der har deltaget på strand tur ved at netop åen syd for Løkken er stedet hvor der leges i vandet og alle vil lige prøve at gøre det bedre end den forrige,
I den Å forgår der intet ulovligt,

Nej det er når der køres op i klitterne og op gennem vandløbene, selv om jeg har brugt en hel dag på at sætte minebånd op over alle vandløb, jeg kan fortælle der er 26 ialt på de 42 km strand,

et af de største problemer på strand turen er at der bliver kørt alt for hurtig, direkte race !!
jeg blier ringet op af politiet flere gang i løbet af weekend og langt de fleste anmeldelser går på race på stranden og ved havne området,

Jeg kan oplyse at i år vil politiet være tilstæde, også i privat 4x4 bil, for at gemme sig i mænden, så ingen tvivl om at de slår til uden varsel.

en bøde for at over skride 30/50 km/t er det samme som på offentlig vej altså samme prosent sats.
bøden for at køre i klitterne starter ved 5000 kr. og op efter alt efter hvor meget marhalm/græs der har taget skade,
det vil sige at et par hjulspor op i klitten nemt løber op i 40 til 50.000 kr
for genetablering af beplantning.

Så Ole2 og kruger har ret. jeg gør meget ud af at forklare alvoren under brifingen.

PS: lad os nu ikke hænge nogen ud har på siden, dette er jo et venskabs forum !!
Finn nørlem Jensen. Støvring
viewtopic.php?f=22&t=4355
Finn Nørlem

Geografisk sted: ålborg

Indlægaf 618Henrik » man feb 04, 2008 8:20 am

Finn Nørlem Jensen skrev:Du har ret, Jeg syntes nu denne person i unimoggen klare den fint i det at han bliver spurt direkte om hans kørsel "jeg passere dem kun, men nogle er mere bøvlet end andre"

Folk der har deltaget på strand tur ved at netop åen syd for Løkken er stedet hvor der leges i vandet og alle vil lige prøve at gøre det bedre end den forrige,
I den Å forgår der intet ulovligt,

PS: lad os nu ikke hænge nogen ud har på siden, dette er jo et venskabs forum !!

Ok, netop derfor jeg også tog dette forbehold "Med mindre der ligger noget bag den historie som jeg ikke kender, mener jeg ikke at han skal have lov at deltage i år."

Der ligger så netop noget bag den historie som jeg ikke vidste, nemlig at man må køre i den å :)
Henrik
HJ60½
BJ42
HDJ80 bus
RR Classic
Maybe I'am not going fast but you can't follow me!!
!!RETTEN TIL IKKE AT VÆRE PÅ FACEBOOK!!
Brugeravatar
618Henrik

Geografisk sted: Tureby

Indlægaf frank L » man feb 04, 2008 5:09 pm

vis jeg ikke tager fejl burde alle kunne forstå det nu. :D

PÅ TVÆRS AF VANDLØBENE= OK

PÅ LANGS OG OP OG NED AF VANDLØBENE= IKKE OK

KØRSEL I KLITTER= SLET IKKE OK

ellers ender det måske på et tidspunkt med at stranden bliver helt lukket for alt offentligt motor trafik, og så bliver det lidt svært vis der er nogen der på et tidspunkt vil prøve og starte strandturen op igen.. vi kunne jo håbe at der blev født en stjerne på ny"den var til dig Finn" :lol: der kunne løfte opgaven.
så lad dog os vise vores taknemmelighed over for Finn ved at give ham en sidste strandtur uden klager!. og mange gange tak for nogle fede ture..
frank L

Geografisk sted: nord fyn

Indlægaf den grimme nøgne dreng » man feb 04, 2008 8:03 pm

jeg har aldrig været med til disse strandture, men tit og ofte set diverse små klip derfra. hvordan kan det være, der ikke er nogen, der skrider ind overfor de utallige biler, der ligger og kører på langs i de vandløb?
jeg ville ønske jeg havde tid til at komme med derop i år. det ser dælme hyggeligt ud!
den grimme nøgne dreng
den grimme nøgne dreng

Geografisk sted: LV426

...

Indlægaf Ole2 » tirs feb 05, 2008 4:30 pm

Altså nu oprettede jeg jo ikke indlæget for og træde på folk, bare det måske kunne ende galt en dag?
Ole2

Geografisk sted: Nordjylland

Indlægaf den grimme nøgne dreng » tirs feb 05, 2008 4:44 pm

det var skam heller ikke ment på den måde ole. det var bare en generel betragtning. på bla youtube og andre steder er der adskillige film fra de strandture, hvor utallige biler ligger og kører på langs i de vandløb. det ser bare mærkeligt ud, når det tilsyneladende ikke er tilladt. jeg havde faktisk fået det indtryk(ved at se de klip), at det var en del af spas´en deroppe, at man netop kørte på langs.
den grimme nøgne dreng
den grimme nøgne dreng

Geografisk sted: LV426

Tilbage til Snik snak