taget i røven ved bilkøb!!

Her kan du skrive til andre brugere af dette forum.. om emner der ikke lige kan indplaceres i øvrige kategorier, god fornøjelse!

taget i røven ved bilkøb!!

Indlægaf Pirate » tirs jan 22, 2008 11:45 pm

<jeg har en kammerat der købte en bil ligesom min for 1 måneds tid siden, det drejer sig om en Toyota HJ 61, sagen er den at her den anden dag er der en toyota kyndig der fortæller ham det kun er en HJ 60 dvs den er født uden turbo og spær, og selvom hans bil er identisk med en HJ61 er det jo stadig ikke sådan en, men det man kalder en 60 1/2, og det forringer jo bilens værdi eftersom en 60 1/2 slet ikke er så eftertragtet som en HJ 61 er så mit spørgsmål er så kan man gøre noget, for på slutsedlen står der HJ 61 og det har sælger også hele tiden givet udtryk for under hele forløbet???
:twisted:
See you on the dark side...
Pirate

Geografisk sted: Syd-Sjælland

HJ60 eller HJ61

Indlægaf Flemming » ons jan 23, 2008 7:41 am

Hvad siger stelnummeret ????

Står der HJ60 eller HJ61 i nummeret ??

mvh Flemming Pedersen
Flemming
Site Admin

Geografisk sted: Gudme, Sydfyn

stelnr..

Indlægaf Pirate » ons jan 23, 2008 9:52 am

der står 60 :(
Pirate

Indlægaf den grimme nøgne dreng » ons jan 23, 2008 9:58 am

så vil jeg da umiddelbart mene, din kammerat har en god sag? der må være nogle lov-kyndige herinde, der kan vare på det? ellers ring til politiet, og spørg, hvem du skal tale med, eller noget lignende! det er da det værste snyderi! det skal den tosse da ikke slippe afsted med.
den grimme nøgne dreng
den grimme nøgne dreng

Geografisk sted: LV426

Ja nu må vi se..

Indlægaf Pirate » ons jan 23, 2008 10:26 am

Der blir taget kontakt til sælger idag, et værste er fandme at han betalte det ekstra fordi han ville ha en original HJ61.. Han lagde præcis 60.000 solide danske kroner for bilen, og det kan man så diskutere om en 61'er er værd, min mening er ihvertfald at en 60 1/2 ikke er så mange penge værd!! :evil:
Pirate

Indlægaf den grimme nøgne dreng » ons jan 23, 2008 10:31 am

en 61er er omkring 20 millioner værd... hehe! jeg elsker min bil. jeg gav 82000 for min, men efterfølgende blev den stjålet og hærget. jeg fik fat i den igen, og den er kørende igen, langt fra fortidens pomp og pragt i udseendet, men den kører pissegodt.
den sælger er en snydetamp, og jegr håber, I får ham presset til at lade handelen gå om, eller en ordentlig balje penge i nedslag.
men det bedste er selvfølgelig, hvis I kan aflevere bilen igen. men der må være en offentlig instans man kan få på banen her. det er jo bedrageri.
den grimme nøgne dreng
den grimme nøgne dreng

Indlægaf 618Henrik » ons jan 23, 2008 12:29 pm

Jeg vil give dig helt ret i at en 60½ ikke er det samme værd i gensalgsværdi som en 61, så selvfølgelig skal i have fat i sælgeren.
Dog, hvis _alt_ er flyttet over, både motor, aksler, skærmforøgere, instrumentbræt og (så kan jeg vist ikke komme i tanke om flere ting) nærmer værdien af de 2 modeller sig hinanden.
Men det er alligevel svindel!
Henrik
HJ60½
BJ42
HDJ80 bus
RR Classic
Maybe I'am not going fast but you can't follow me!!
!!RETTEN TIL IKKE AT VÆRE PÅ FACEBOOK!!
Brugeravatar
618Henrik

Geografisk sted: Tureby

Indlægaf den grimme nøgne dreng » ons jan 23, 2008 12:34 pm

det var nu heller ikke for at genere 60enhalvere, der er ligeså fine biler som de andre, men som du også påpeger henrik, så er det slet og ret svindel.
den grimme nøgne dreng
den grimme nøgne dreng

Indlægaf Shadows » ons jan 23, 2008 1:48 pm

Nu skal man jo ikke sparke til dem der ligger ned, meenn...

Burde man ikke havde set sig selv lidt bedre for? Hvis man går efter en 61'er, burde man vil kende forskellen. Hurtig start, turbolampe i instrumentbrædt, spær osv.
Shadows

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf den grimme nøgne dreng » ons jan 23, 2008 1:52 pm

jeg ville også have kunnet tage fejl, dengang jeg købte min. det eneste jeg reelt vidste dengang om 61 vs 60 var, at der var turbo og SPÆR, som jeg var helt vild for at få. så jeg kan nu godt forstå, at man kan blive narret. specielt, hvis bilen ser ud som en 61. i alle tilfælde er manden blevet snydt, og han har det sort på hvidt.
den grimme nøgne dreng
den grimme nøgne dreng

Indlægaf Shadows » ons jan 23, 2008 1:56 pm

den grimme nøgne dreng skrev:jeg ville også have kunnet tage fejl, dengang jeg købte min. det eneste jeg reelt vidste dengang om 61 vs 60 var, at der var turbo og SPÆR, som jeg var helt vild for at få. så jeg kan nu godt forstå, at man kan blive narret. specielt, hvis bilen ser ud som en 61. i alle tilfælde er manden blevet snydt, og han har det sort på hvidt.

Jeg er slet ikke uenig i at det er snyd og bedrag. Siger bare at man må se sig for.
Shadows

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf den grimme nøgne dreng » ons jan 23, 2008 1:58 pm

det har du helt ret i. i alle tilfælde er jeg spændt på, hvad udfaldet bliver. forhåbentlig er sælgeren godt klar over, at det er noget skidt, og annullerer handlen.
den grimme nøgne dreng
den grimme nøgne dreng

hmm...

Indlægaf Ole2 » ons jan 23, 2008 5:31 pm

Der er vel bare 2 meninger som modsiger hinanden, han kan vel bare sige han kom til og skrive forkert..?

Men vil da også lige gi "Shadows" ret, altså har aldrig selv ejet en hverken 60 eller 61'er.. men vil da mene der er nogle STORE væsenlige ting som spiller ind, til at man kan se forskel..? Når man bliver overrasket over en handel, er det da mere når man ser at der er blevet lavet rust i rammen med karossoriplade, og siliko osv osv osv osv osv.

Men ja vil heller ik anklages for og sparke nogen som ligger ned, men alligevel! :roll:
Ole2

Geografisk sted: Nordjylland

Indlægaf den grimme nøgne dreng » ons jan 23, 2008 5:47 pm

det er vel komplet lige meget, om han "kom til" at skrive forkert. han har begået en fejl, og længere er den vel ikke.
og hvis manden(køberen) ikke ved så meget om toyotamodellernes små indbyrdes forskelle, kan man ikke fortænke ham i at overse disse.
hvis han ikke ved bedre, og måske bare har hørt andre tale om, at "du skal sørme købe dig en HJ61", og så går ud og køber een... så kan jeg sørme godt forstå, han bliver sur, når den 61er, han har betalt i dyre domme for, ikke er en 61er.
faktum er, at manden sælger den som en 61er, på slutsedlen, og derfor bedrager køber.
det kunne ligeså godt være en eller anden bj40, der blev solgt som en bj42, uden at være det. for en uerfaren køber ville de to biler også ligne hinanden ret meget.
jeg håber i hvert fald, at sagen løser sig til købers fordel. men mon ikke vi får en opdatering i aften, hehe?
den grimme nøgne dreng
den grimme nøgne dreng

Opdatering!!

Indlægaf Pirate » ons jan 23, 2008 8:49 pm

Så er der nyt, der liver tale om et beløb der blir refunderet, så alt faldt godt ud alligevel!! :D

Og ja selvfølgelig kunne han ha kigget sig bedre for, men det eneste optiske hvor du kan se forskel på den og en org 61 er bremseforstækeren, ellers en den 112% magen til med spær, indstumentering, motor osv osv!!

Men tak for alle de mange gode råd! :D
Pirate

Næste

Tilbage til Snik snak