rotorblink

Her kan du skrive til andre brugere af dette forum.. om emner der ikke lige kan indplaceres i øvrige kategorier, god fornøjelse!

........

Indlægaf kristian » lør dec 29, 2007 4:13 pm

føler mig kun sej når jeg har rotorblink tændt
Aalborg 60180596
ln65 under opbygning
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbr ... erID=17480
kristian

Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf Turbotossen » søn jan 13, 2008 12:03 pm

Det er vel et spørgsmål om hvad man har brug for på/i sin bil.

Jeg har selv div. lygter på min patrol, og de bliver jævnligt brugt.
Det sker jævnligt at der bliver torpederet en bil i vejsiden som enten er havareret eller hjælper en som er havareret. Og imens blæser bilerne tæt forbi med en hastighed der føles som 240km/t, og unden nogen form for agtpågivenhed. Det er ikke alle bilister der respektere havariblinkene, det har jeg erfaret og det tror jeg også der er andre som har.

Jeg parkere ALTID en halv meter længere ude på vejen og 10 m bag den havareret med forhjulene drejet så langt mod højre som muligt, for at skærme af for bagfrakommenede. Det betyder, at hvis en bagfrakommende bil overser situationen( Måske ved at rode med radioen eller telefonen...)- så vil min bil ikke flyve op bag i den havarede, men i stedet tage flugten ud i grøften og den påkørende bil vil bilve smidt over i den modsatte grøften :!:

Det foregår selvfølgelig med rotorblinkene på fuld skrald, og er det dårligt vejr så tænder jeg også arb. lygterne imod trafikken. Så bliver de FANDME nødtil at bremse ned og køre pænt forbi.
Det skal sgu ikke blive til en udflugt med døden :!:

Og sidst, men ikke mindst er der situationerne hvor man er nødtil at placere sit køretøj uhensigtsmæssigt men stadig nødvendigt, i forhold til en given situation!
Det kan ved f.eks hjulskift eller tab af lasten på trailer- eller hvad fanden folk nu laver. :shock:

Brugen af advarselsblink/markering afhænger af situationen. men må ikke misbruges til ligegyldighed og sjov(ihvertfald ikke på off. vej).

Dvs. hvis du køre rundt i din lille traktor fiat 650, SÅ SLUK FOR HELVEDE DET ROTORBLINK! DET ER DA I HVERTFALD MISBRUG :evil:
Større problem...Større hammer!!
NISSAN GR
Nothing runs like a DEERE!
Turbotossen

Geografisk sted: Østfyn

Indlægaf Turbotossen » søn jan 13, 2008 12:09 pm

Her kan man læse sig klogere hvis det kniber med reglerne:

http://www.fstyr.dk/sw150101.asp

Så er geden vidst barberet!
NISSAN GR
Turbotossen

Indlægaf Uffe » søn jan 13, 2008 1:58 pm

Rotorblink er da vist forbeholdt for dem som gider have sådan noget pjat på deres bil. Hvis man ser helt nøgtern på det, så er det nok rigeligt at have en enkelt med sugekop der kan stå på taget mens man den ene gang i året hjælper en bil i vejgrøften.
Vild Skoda Fabia 1.9TDI
4wd er for dyrt
Uffe

Geografisk sted: Silkeborg

Indlægaf Turbotossen » søn jan 13, 2008 5:49 pm

Jah det er jo en sag for den enkelte, selv at bestemme (og betale)
- heldigvis da :D
NISSAN GR
Turbotossen

..........

Indlægaf kristian » man jan 14, 2008 4:30 pm

det er bare så topgejler!!!
Aalborg 60180596
ln65 under opbygning
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbr ... erID=17480