ulykke på motorvej jeg kørte bilen

Her kan du skrive til andre brugere af dette forum.. om emner der ikke lige kan indplaceres i øvrige kategorier, god fornøjelse!

ulykke på motorvej jeg kørte bilen

Indlægaf charlotte » man nov 05, 2007 10:14 pm

Jeg kan forstå der allerede er ved at opstå rygter om hva der skete søndag morgen på e45 ved støvring.
Jeg kørte som sagt bilen og fortæller nu min version så der ikk hersker tvivl.
Jeg har taget stykket som jeg skrev til hestenettet:

Det var mig som kørte bil og trailer med vores 2 dejlige heste min Hontas på 10 år og Siff på 4 år. De endte den væreste død man kan forestille sig.

Jeg vil gerne fortælle hva skete det er ingen hemmelighed.

Vi kører på motorvejen ved støvring på vej mod randers med skiftende hastighed fra 70 til 80 afhængig af bakker. Vi sidder og har det rigitg rart og taler om alt. Jeg kigger ud af side spejlet og ser halvdelen af fronten på en varebil og når ikk mere før bilen bliver løftet af trailerens snude og bilen kurer på siden og efterfølgende ruller rundt. Christina ser desværre det man bare ikk skal se, hestene falde ud og ramme auto værnet.

Da bilen ligger stille hænger jeg i selen. den ligger på passagser siden så charisina kravler over mig og ud. jeg skreg og skreg trode jeg ville vågne og vidste også godt hva jeg skulle ud og se. Jeg kom fri af selen, Christina ser op og siger det er for sent. Hontas smukke hoved er åbnet af auto værnet og kun nerverne gør hende levende. De lå smukt med hovederne ved hinanden. Siff er desværre... forstå mig ret stadig så meget hest af hun rejser sig for at falde flere gange igen. Dyrlægen måtte aflive hende, det føltes meget længe med folk siger der maks gik ti minutter.

Taget af traileren lå langt ude på marken, traileren stod i nødsporet. vi lå i autoværnet ved midterrabatten, hestene lå i nødsporet og bilen som ramte os bagfra lå forrest han er altså kommet forbi os og har også rullet.

Vi kom på sygehuset, jeg var hurtig oppe. Christina blev skandet. Min familie og jeg kørte til hobro der endte hestene, jeg ville gerne sige ordentlig farvel nåede det ikk derude da vi sku i ambulancer

Jeg tog grimen af hende den var hun så sur over at gå med. Så den skulle ikk irritere hende i hendes nye liv.

Jeg håber Hontas og Siff er sammen derovre og de ikke opdagede noget.

Falck og politi sagde den eneste grund til vi overlevede var pga min nissans styrtbøjle. Motoren sad løs, bagakselen var rykket ti cm til den ene side. taget trykket ned men ikke langt kun det bøjlen havde presset. hele undervognen ligner noget der har kørt igennem en blænder..

billeder af bil og trailer:
http://www.heste-nettet.dk/forum/14/638394/638394/

Jeg fortæller dette for at undgå rygter som folk jo nærmest lever af i 4wd. Og fordi jeg gerne vil undgå spørgsmål den første tid.

Jeg håber med denne oplysning jeg kan slippe for spørgsmål og kommentare til natløbet. Det skal ikke forstås som jeg ikke kan tale om det, men ønsker en god tur på fyn og vil ikke mindes 500 gange om søndag. Håber i er forstående

Mvh Charlotte Mouridsen
charlotte

Geografisk sted: syd på

kan fortælle

Indlægaf charlotte » man nov 05, 2007 10:26 pm

Jeg kan fortælle manden ikke havde kørekort pga tidligere promille kørsel.
Hans promille sku eftersigende være over 2. Han burde ikke engang kunne have siddet bag det ret.
Men det gjorde han og det kostede min hest Hontas livet og min venindes hest Siff livet. Og kun vores styrtbøjle gjorde jeg kan skrive dette indlæg

Så til alle der efter en glad tur i byen overvejer bilen LAD NU VÆR....

Charlotte
charlotte

Geografisk sted: syd på

Indlægaf Shadows » tirs nov 06, 2007 9:37 am

Det gør mig virkeligt ondt på dine og dyrenes vegne :cry:
Shadows

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf frank L » tors nov 08, 2007 6:34 pm

du har den dybeste medfølgelse og forståelse her fra..
frank L

Geografisk sted: nord fyn

flot

Indlægaf Finn Nørlem » tors nov 08, 2007 8:08 pm

Man mangler ord, nå man læser sådan en beskrivelse af en ulykke.
Jeg sad selv i norge da du sendte den grimme besked på SMS til mig.
os der kender jer ved at heste er dit og Christinas liv.
I har den dybeste medfølgelse og forståelse her fra !!!
og flot at du har skrevet dette indlæg Charlotte
Finn nørlem Jensen. Støvring
viewtopic.php?f=22&t=4355
Finn Nørlem

Geografisk sted: ålborg

Indlægaf offroadguru Solli » fre nov 09, 2007 8:06 am

Det var godt det gikk bra med dere. Det var en sterk historie.
004792697191

DANSK/NORSK LANDCRUISER 45 & GAFFELTRUCK CLUB
http://www.dnlc45&gtc.dk
offroadguru Solli

Geografisk sted: NORGE

Indlægaf Uffe » fre nov 09, 2007 9:40 am

Min kæreste er selv en heste-pige, og jeg trækker da med hendes veninders heste og lignende. Kører altid pænt og forsigtigt med dem, jeg kender ganske lidt til dyrene, men jeg ved at det er følsomme væsener.

Min dybeste medfølelse for jeres tab - det er godt at høre at i begge klarede den.

...og så håber jeg at manden fra varevognen aldrig får lov at sætte sig bag et rat igen.
Vild Skoda Fabia 1.9TDI
4wd er for dyrt
Uffe

Geografisk sted: Silkeborg

Tilbage til Snik snak