TIL ALLE DE KYLLINGER DER EJER EN 60/61 ELLER LIGNEDE...

Her kan du skrive til andre brugere af dette forum.. om emner der ikke lige kan indplaceres i øvrige kategorier, god fornøjelse!

TIL ALLE DE KYLLINGER DER EJER EN 60/61 ELLER LIGNEDE...

Indlægaf paptrold » fre okt 26, 2007 4:18 pm

Vedr. trial i lang tung klassen.

Jeg er ejer af den Pisand Paptrold der har vundet alle afdellinger af lang tung klassen i år og hvorfor..?
Fordi der ikke har været en eneste konkurent i den klasse...!
Det er lidt for dårligt, der kører gu ved hvor mange lang tung biler rundt i danmark, så hvad med at komme ud og give lidt modstand, eller de måske fordi i er bange for at få r.. af en tunet Pisand, for jeg kan da godt slå firhjulstrækket fra når vi kører hvis det er fordi sådan en nissan er hård og kører imod..
Der holder altid en del og kigger når vi er ude og køre trial men ingen vil stille op, men derimod når der er øvelse/for sjov dage i grusgravene så kan de lange tunge godt komme ud blive smadret.

Og så har jeg et forslag til når vi kører trial, og det er at hæve startgebyret til 200-300 kr så dele dem ud til 1. 2. 3. 4. pladsen så man ik kun får en pokal.

Vil godt høre andre folks menninger om det.

4wd hilsen

Martin Bovien
Brugeravatar
paptrold

Geografisk sted: Haslev

Indlægaf offroadguru Solli » fre okt 26, 2007 7:59 pm

Martin, kom til Norge. Der vokser Light Truck sakte men sikkert.
Hummerne klassen var beregnet på er forsvunnet, men er erstattet av-ja selvsagt Toyotaer.
Men jeg forstår din frustasjon. Selvsagt vil du uansett vinne med en Nissan. Men det er bedre å vinne over 10 eller ingen?
Men en ting skal du vite: Du har fått min samboer, som nå bygger Light Truck(stor tung), til å satse på Nissan. Men selvsagt bare akslinger... (fortøy/bagtøy) Resten blir Toyota.
004792697191

DANSK/NORSK LANDCRUISER 45 & GAFFELTRUCK CLUB
http://www.dnlc45&gtc.dk
offroadguru Solli

Geografisk sted: NORGE

Indlægaf paptrold » lør okt 27, 2007 6:26 pm

Ja jeg har godt set light truck klassen er ved at vokse lidt oppe i norge, så det kunne godt være en mulighed at køre derop og prøve det.
Jeg har lige idag 27/10 været ovre og køre skånecuppen og der var der osse en del og køre imod, men det er bare synd man skal til de andre nordiske lande for at finde modstand når der nu findes så mange lange tunge 4x4 i danmark.
Brugeravatar
paptrold

Indlægaf offroadguru Solli » lør okt 27, 2007 8:29 pm

Ja det er jeg enig i. Synd att dere krever skilt (plader), da kan ikke vi komme til dere :evil:
004792697191

offroadguru Solli

Indlægaf Uffe » søn okt 28, 2007 5:06 pm

Jamen hvis man kører trial, så ødelægger man jo bilen :D
Vild Skoda Fabia 1.9TDI
4wd er for dyrt
Uffe

Geografisk sted: Silkeborg

Indlægaf paptrold » man okt 29, 2007 5:33 pm

Du kan ødelægge bilen bare ved at køre over en grøft ind til en mark, kører du hårdt i din bil går den sikkert i stykker på et tidspunkt, men kører du fornuftigt holder den længe.
Så det passer ikke at man ødelægger bilen ved at køre trial, og hvis der en bane der ser grum ud så kan man jo bare springe den over.
Brugeravatar
paptrold

Indlægaf Thomas » man okt 29, 2007 7:59 pm

Hello Paptrold

Jeg kan så udemærket forstå din frustration over at i kun er 2-3 stykker der kører lang tung :?

Men jeg lover dig at selvom i kører i stykker til næste år, ja så skal i få kamp alligevel, for så stiller jeg sgu op med mondeoen!!! Og hvis den ikke er lang nok kommer jeg med boxeren :shock: Så er det slut med at afgøre løbet på om man gider gå rundt med sin seddel eller ej. For jeg vil da gå efter "gennemført med max straf" på hver bane(hvis jeg kan komme fra start til slutport på en eller anden måde :wink:)
Mon ikke det kunne få nogen op af sofaen, for hvem vil slås af en mondeo :oops:

Men spøg til side, ja så mener jeg at det er ærgerligt at ikke flere prøver kræfter med klassen. Man sætter jo selv grænsen, og man behøver ikke at ødelægge noget, for det er jo bare at stoppe hvis man syn's det bliver for vildt. At man ødelægger bilen som Uffe skriver er jo helt hen i hegnet, medmindre man kører som et svin. Jeg ved da godt at der ryger noget grej på sådan en weekend(spørg bare Paptrolden :wink: ), men det er i bund og grund op til ens kørestil og hvor vidt man vil gå...

Så kom ud af busken Guys and Dolls, der er ingen der tvinger en til at gennemføre banerne. :idea:

PS: Jeg kan ikke lige huske pointene for Stjær, men jeg mener at man næsten kunne ha' nakket jer ved blot at køre "max straf" på alle banerne 8)
Thomas

Hvor intet vandt - vover igen :mrgreen:
Brugeravatar
Thomas

Geografisk sted: Brædstrup

Indlægaf paptrold » man okt 29, 2007 8:16 pm

Ja der er noget med vi nok har banket en 6-8 knokler og stikkere i løbet af året, de brækker som knækbrød når man har 200-300 hk under the hood.....
Men bare frem med mondeoen og boxeren så der er lidt modstand...
Brugeravatar
paptrold

Indlægaf Rudi » tirs okt 30, 2007 8:24 am

Ja det kan da ikke være så svært at slå en pissan det er jo en stor tung balje, jeg gad godt at høre hvem der har tænkt sig at stille op i lang tung til næste år for jeg ved da at der kører mange lange biler rundt som godt kan slå en skidet pissan.
Kom frem af busken og meld jeres ankomst til næste års trial også bare for at vide om vi skal lave en trial cup i det hele taget, for ellers har jeg andet at tage mig til end at bruge 4 dage på at lave trial på SJ.
Hilsen Rudi
Rudi

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf offroadguru Solli » ons okt 31, 2007 7:38 am

Om mann er nordmann, kan man få kjøre Lang Tung i DK uten indregistrert bil med plader?
004792697191

offroadguru Solli

Indlægaf Uffe » ons okt 31, 2007 3:04 pm

Præcis som du siger Thomas - man smadrer nogle dele i bilen når man kører trial :D

(fx k-led, aksler, ophæng)
Vild Skoda Fabia 1.9TDI
4wd er for dyrt
Uffe

Indlægaf paptrold » ons okt 31, 2007 5:47 pm

Få at få nogle flere biler ud at køre i lang tung klassen burde nordmenn ha lov at deltage uanset om bilerne de er indregistreret eller ej, man kan jo bare vedtage de ikke kan finde finalen.
Og nej Uffe, man ødelægger ikke bilen, det er bare paptrolden der bliver kørt hårdt for at prøve grænser af, at det ikke kan undgås at der er lidt der springer..
Brugeravatar
paptrold

Indlægaf Thomas » ons okt 31, 2007 8:18 pm

Uffe skrev:Præcis som du siger Thomas - man smadrer nogle dele i bilen når man kører trial :D

(fx k-led, aksler, ophæng)

Nej Uffe - læs nu rigtigt efter, jeg skriver IKKE at man smadrer bilen bare fordi man kører trial :roll:
Jeg skriver at man ødelægger den hvis man kører som et kvaj :!: eller hvis man kører hårdt :twisted:
Thomas

Hvor intet vandt - vover igen :mrgreen:
Brugeravatar
Thomas

Geografisk sted: Brædstrup

Indlægaf Uffe » tors nov 01, 2007 11:24 am

Thomas skrev:
At man ødelægger bilen som Uffe skriver er jo helt hen i hegnet, medmindre man kører som et svin. Jeg ved da godt at der ryger noget grej på sådan en weekend(spørg bare Paptrolden :wink: ), men det er i bund og grund op til ens kørestil og hvor vidt man vil gå...

Da jeg først læste dit indlæg fik jeg indtrykket af at du skriver to direkte modsætninger i to sætninger lige efterhinanden - så valgte jeg helt at overhøre den del :idea:

Jeg har måske misforstået din sætning så.

Det sidste trial jeg så var nordic oppe ved års sidste efterår. Der kunne man satme nemt få smadret noget i sin bil, de bakker man skulle vende på og de huller der skulle køres i var ikke for sjov.
Vild Skoda Fabia 1.9TDI
4wd er for dyrt
Uffe

Indlægaf Palle » fre nov 02, 2007 1:06 am

Uffe skrev:
Det sidste trial jeg så var nordic oppe ved års sidste efterår. Der kunne man satme nemt få smadret noget i sin bil, de bakker man skulle vende på og de huller der skulle køres i var ikke for sjov.

Det var jo også Nordic trial, hvor man nok må forvente en hvis sværhedsgrad, men igen kører man ikke for at vinde, eller vil man beskytte sin bil lidt mod sig selv. Er det jo stadig en mulighed, at melde pas på et par baner, man skal jo også lige huske på, at muligheden for at køre "fejl bane" også er der, hvis man feks. får startet på en bane, der er lige frisk nok, bestemmer man jo stadig lidt selv, om man vil køre gennem den "rigtige" port.

Jeg syntes i øvrigt, at det er MEGET positivt, med denne diskusion, idet jeg ikke har oplevet ret stor "trafik" fra trial tilhængere her inde.

Det er bare at komme ud og prøve, uanset om man kun har kørt 1 eller 2 baner, så har man jo fået rørt sig lidt. og bilen er blevet motioneret lidt.
Jeg kan i hvertfald kun anbefale det

Trial er jo en god diciplin, for dem der ikke vil ud og købe spil, jordanker, sandstiger osv. Og langt mindre løbe rundt med det, op og ned af bakker og gennem mudder osv. Alt respekt for dem der gør!
Men det var bare for at sige at i trial skal du bruge en bil, og en chauffør, alt derudover vil bero på ambitionsniveau, temperament, pengepung, vilje/tekniske evner osv.

Så det kan ikke siges nok! KOM NU UD OG PRØV!!!!
Palle

Geografisk sted: Østjylland

Næste

Tilbage til Snik snak