Engelske eksperter fordømmer 4x4

Her kan du skrive til andre brugere af dette forum.. om emner der ikke lige kan indplaceres i øvrige kategorier, god fornøjelse!

Engelske eksperter fordømmer 4x4

Indlægaf Uffe » fre jun 23, 2006 1:49 pm

Hej gutter.

Jeg læste på JP's netavis i dag, at englænderne anser 4x4 for en skade på deres samfund, jævnfør nogle eksperters udtalelser.

Men bevidstheden om øget sikkerhed gør dem sløsede og farlige.

De bruger håndholdte mobiler mere end andre, de lader sikkerhedsselerne hænge ubenyttet, og hvis de involveres i trafikuheld, går det hårdt ud over andre.

Link til nyhed:

http://www.jp.dk/biler/artikel:aid=3806442/

Nu vil jeg godt sige, at jeg også deler den fornemmelse af sikkerhed når jeg kører i min Patrol, men på den anden side, så tager jeg altid selen på, taler lige så lidt/meget i telefon mens jeg kører etc. Brændstoføkonomien slipper man nok ikke omkring, men lad os da køre på planteolie så :)

Mvh. Uffe
Vild Skoda Fabia 1.9TDI
4wd er for dyrt
Uffe

Geografisk sted: Silkeborg

Indlægaf Gæst » fre jun 23, 2006 4:01 pm

de lader sikkerhedsselerne hænge ubenyttet, og hvis de involveres i trafikuheld, går det hårdt ud over andre.

hvordan kan det gå ud over andre at den ene part ikk bruger sele??
Gæst

Nemlig Uffe!!!!!

Indlægaf palle_bay » fre jun 23, 2006 4:20 pm

Lad dog dem, der vil køre på benzin, køre på benzin og dem der vil køre på bio 95 køre på bio95, og lad dem tro at det forurener mindre.

Men hvad med os, der kan og gerne vil køre på rasp, men ikke "må"!!! Koldpresset rapsolie koster omtrendt 15 kr literen hvis man skal køre på det efter bogen pga vanvittige store afgifter, og det forurener mindre end bio 95!

Hvad med sidste vinter hvor der var en gut i en tourenq der kørte en ihjel i århus

Ugen efter var 4x4 bilerne guder fordi de kunne komme frem når der var sne og der var brug for dem..

Sådan er det hvert år

MEN efter min mening er de "nye" 4x4 biler mere forvoksede stationcars end de er 4x4 biler, og det er garanteret dem der giver balladen. Det er i hvert fald dem jeg gerne kan blive harm over i gadebilledet, for de "kan" jo ikke noget - udover at køre stærkt, altså.

De "rigtige" 4X4 biler er da lancruiserne, patrolerne, pajeo, susuki, landrover og biler i den stil uden at være klar over om jeg så har glemt nogen. Og der har jeg saftsusemig aldrig set nogen køre som sindsyge - kun til arrangementer.
palle_bay

4x4

Indlægaf uteroz » tirs jun 27, 2006 12:17 pm

Hejson

Jeg kan kun give palle_boy ret i at det er ikke de "rigtige" offroad/4wd fanatikker der ligger og suser rundt på gader og streder pisse hurtigt og hasarderet, men det er jo som regel os (offroader) der for skylden istedet for de "gade" 4wd'er, som ejes af folk med slips og jakkesæt :( :( ;, men igen sådan er der mange ting som er uretfærdige :? :? :shock: :shock:
uteroz

farlige 4x4

Indlægaf gufre » tirs jun 27, 2006 8:21 pm

Hvis det er så meget mere sikkert at kører 4x4, hvorfor gør vi så ikke alle sammen det 8)
gufre

Tilbage til Snik snak