import af FJ Cruiser

Skriv her hvis dit emne ikke hører under teknik

import af FJ Cruiser

Indlægaf john Eriksen » tirs okt 20, 2015 3:28 am

Jeg overvejer, at importere en FJ Cruiser fra Tyskland. Er ikke i stand til at finde nogen referencer til registrerings afgift hos Skat. Er der nogen her der har importeret en FJ Cruiser og kan guide mig mht registreringsafgift? Vil i øvrigt gerne have tips til, hvad man skal holde øje med! Bilen er fra 2008 og har kørt 75.000km.

Mvh/John Eriksen
Houston - Texas
john Eriksen

Re: import af FJ Cruiser

Indlægaf Galver » fre sep 09, 2016 4:32 pm

john Eriksen skrev:Jeg overvejer, at importere en FJ Cruiser fra Tyskland. Er ikke i stand til at finde nogen referencer til registrerings afgift hos Skat. Er der nogen her der har importeret en FJ Cruiser og kan guide mig mht registreringsafgift? Vil i øvrigt gerne have tips til, hvad man skal holde øje med! Bilen er fra 2008 og har kørt 75.000km.

Mvh/John Eriksen
Houston - Texas

Hej John

Det er en dyr fornøjelse, hvis man ønsker at importerer og registrere en Toyota FJ cruiser i Danmark (der findes ikke mange af dem i DK)

Ny prisen i DK er ca. 900.000 kr. inkl. afgift (alm plader) hvis jeg husker rigtigt, og den pris er basis for at beregne hvad du evt' skal betale for at få din registreret i DK, ( afgiften er ca. 60% af handelspris inkl. afgift for tilsvarende brugte personbiler)

Her udover er en FJ Cruiser temmelig tørstig (benzin) .. så jeg gætter på at der vil være en brændstofforbrugsafgift på ca. 10.000 kr. pr. ½-år

Venlig hilsen
Christian Galver
Christian Galver
BJ75 van + BJ42 (ingen er registreret pt)
Husk.... herinde er jeg jo kun mig!
Galver

Geografisk sted: Ringe - Fyn

Tilbage til Andet