nu da yota'en er død...

Skriv her hvis dit emne ikke hører under teknik

nu da yota'en er død...

Indlægaf SuperCarla » fre nov 08, 2013 12:29 am

skal jeg jo have en ny bil...

mig og manden havde egentlig besluttet at det nu skulle være noget mere almindeligt, varebil-agtigt - peugeot expert eller sådan

for der er jo ikke rigtigt flere gode lj 70'ere til salg derude - og det er sgi også alt for sørgeligt, når de dør for os fordi vi ikke har overskud og plads til at passe ordentligt på dem :cry:

jeg har engang prøvet en gx90 og syntes den var lidt for plastic, hj 80'eren er jo min drøm, men for dyr og for tørstig - har prøvet en landrover defender, men den er godt nok lidt for rustik

men så kom jeg jo til at kigge på hvad man ellers kan få af "rigtige" biler for de der ca. 35tusser budgettet er på - og fandt indtil flere landrover freelandere fra omkring 2000-2002 og et par discovery fra sidst i 90'erne

har spurgt lidt på landroverklubbens forum, men de gider vist kun at snakke defender og de der andre, der ligner dem, så nu prøver jeg her, selvom det jo nok er lidt udenfor interesseområdet for de fleste her - kunne jo være der var nogle erfaringer fra evt. tidligere liv :-)

jeg selv er mest til disco'en, fordi den har reduktionsgear og spær, min mand er mest til freelanderen pga. størrelsen og den lavere alder

men jeg bli'r lidt bekymret over flere indlæg på lr-forummet ang. levetiden på motoren - fandt flere indlæg om døde motorer efter 400.000 km, holder de virkelig ikke længere?

min genbo synes hans defender er svinedyr at holde kørende og mener at freelanderen går meget i stykker - en ting nogle også siger ovre på bilgalleriet

noget, der bekymrer mig ved freelanderen er al den elektronik - det er vel ikke så nemt at "skrue i" selv?

begge modeller er galvaniserede, hvilket jo lyder forjættende efter 13 år med lj 70'erne og også en af grundene til at valget af en evt. varebil faldt på expert/jumpy/scudo

men er det bare salgsgas, eller noget, der virkelig gør en forskel - umiddelbart har alle dem jeg har checket på nettet set meget fine ud, uden rust i selve karrossen

gode råd, meninger og især personlige erfaringer er meget velkomne

pft

/tina
SuperCarla

Re: nu da yota'en er død...

Indlægaf grødhoved » lør jan 30, 2016 11:01 pm

mangler du stadig en lj70er.? jeg kender en der muligvis vil sælge sin.
Brugeravatar
grødhoved

Geografisk sted: 5290 marslev

Indlægaf winkel1979 » søn jan 31, 2016 8:48 pm

Hej Tina

Freelanderen har i blakket ry i land rover kredse, den er lille, og uden reduktionsgear, og den måde man har lavet 4x4 på den, er ikke videre gennemført. Når det går i stykker er det svinedyrt at få lavet.

Discoveryen er nok lidt mere interessant, den er jo sådan lidt en mellemting mellem en defender og en rangerover, men ak, de rådner også, omend noget mere skjult end toyotaerne...
Den er vist ikke som sådan svag i motoren, men engelsk ingeniørkunst når bare ikke japansk til knæene... :) Det er vist velkørende, den findes både som TDI og som V8 benzin, som vistnok begge er velkørende maskiner.

Har i stadig en LJ70 holdende et sted i gemmerne?? godt rådden ? :-)
Mvh Rasmus Winkel

Toyota LJ 70 årg. 87 2,4 TD
Land Rover Serie IIA 88" årg 63 2,4D (LJ 70)
Land Rover Serie III 88" årg 78 2,25D Ex-Mili
winkel1979

Indlægaf krüger » søn jan 31, 2016 9:10 pm

Per og Rasmus, Carla's indlæg er fra 2013 :wink:
Krüger's J4 serie garage:
viewtopic.php?f=25&t=5828
-
Brugeravatar
krüger

Geografisk sted: Tvingstrup

Indlægaf winkel1979 » søn jan 31, 2016 9:25 pm

Ja, der er ikke meget gang i det her forum. :)
Mvh Rasmus Winkel

Toyota LJ 70 årg. 87 2,4 TD
Land Rover Serie IIA 88" årg 63 2,4D (LJ 70)
Land Rover Serie III 88" årg 78 2,25D Ex-Mili
winkel1979

Tilbage til Andet