Køb af vx 100

Skriv her hvis dit emne ikke hører under teknik

Køb af vx 100

Indlægaf Ocin » ons mar 13, 2013 6:40 am

Hej.

Jeg har besluttet mig for at købe min første landcruiser, og det skal være en VX 100.

Jeg har kig på nogle forskellige, fra årg 00 til 03, er der noget bestemt man skal være opmærksom på ved den model noget man skal kigge efter?

Den luft undervogn er det eneste som bekymre mig, er det noget der kan holde, bilen skal ikke bruges til "rigtig" offroad, men skal dog køre uden for vejen da jeg er maskinfører i skoven og den skal bruges som arbejdsbil

Jeg er usikker på om jeg har fået placeret dette emne rigtigt men i må bære over med mig.

på fårhånd tak

Nico
Ocin

Re: Køb af vx 100

Indlægaf Morten » man mar 18, 2013 7:35 pm

En vx 100 er en dejlig vogn :D
vi skal lige rette, en vx 100 er ikke med luft men med hydraulik undervogn :wink: der sider 4 støddæmpere der som alle andre dæmpere kan blive utætte, det er ikke det store problem endnu, der sider en føler på bagakslen og en på hver af de to øverste bærearme, de er på de første modeller lidt et svagt punkt og er lidt bekostelig,
på bagakslen(på de fleste modeller) sidder en spær motor de bliver aldrig brugt og er derfor defekte og kan blive så ieret at de faktisk falder af :D den skal du helt klart være obs på
de folk der tror det er et offroad køretøj finder også ud af at fortøjet er lidt under dimensioneret og spiser spidshjul og lejer , men hvis man er almindelig fornuftig tænkene så bliver det aldrig et problem
bagklapper kan være rustne i sealingen og de er svære at finde brugt

det er småting og generelt er det et super stabilt arbejds dyr, 112% 8)
har du andre spørgsmål send en pb eller ring
Mvh Morten B. Madsen
Brugeravatar
Morten

Geografisk sted: Silkeborg.Grauballe

Tilbage til Andet