Patrol 3.0 DI 4 cyl.

Skriv her hvis dit emne ikke hører under teknik

link

Indlægaf Uteroz » tirs maj 30, 2006 2:44 pm

Ups overstående link til min trold virkede vist ikke men her er den

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=27812

Mvh
Lasse R
Uteroz

Indlægaf Hobbz » tirs maj 30, 2006 5:33 pm

Jeg ville tage en snak med nissan, de har muligheden for at se om det er den "opdateret" motor der ligger i. Det ville sgu være sur røv at skulle til at skifte stempler om 10-15000 km ...
Nikolas Frank
Hobbz

Yeps, så er den i hus... men?

Indlægaf Klavs » fre jun 09, 2006 2:59 pm

Jeg har købt den omtalte Patrol.
Jeg fik verificeret stelnummer hos Nissan, og det er modeller fra 2000 der primært er problemer med.

Men jeg er stadig ikke sikker på hvad der teknisk set er forskel på når hub låsen på forhjulene står på "auto" og på "lock"? Jeg forestiller mig, at ligesom på de ældre modeller, er "auto" en fjeder der aktiveres og låser hub til aksel - Og det må betyde, at når "lock" aktiveres er det manuelt at man låser = stærkere? Eller hur??

Andet spørgsmål: Hvad er det sikreste sted at løfte en bil på chassisramme med en donkraft (et hjul af gangen). Er det på rammen,
akslen eller andet? Både for og bag.

Jeg skal have sat 305/70'erne på nu (ligger i bagagerummet) :D
Klavs

Indlægaf Uffe » fre jun 09, 2006 3:42 pm

Så vidt jeg ved er LOCK mekanismen på automatiske nav lavet til at du kan få lov at skifte til LOCK tilstand mens du sidder fast. Normalvis skal hjulene køre en omgang før fjedrene slår til.

Hvis du så sidder fast, og du ikke kan køre frem eller tilbage så vil dine automatiske nav ikke selv lukke, det kan du så gøre med den manuelle skifter.

Mvh. Uffe
Vild Skoda Fabia 1.9TDI
4wd er for dyrt
Uffe

Geografisk sted: Silkeborg

Indlægaf Hobbz » fre jun 09, 2006 10:58 pm

Når dine nav er i auto og du bakker kan de låse op, det kan de ikke i lock ...
Nikolas Frank
Hobbz

Nav

Indlægaf Klavs » fre jun 30, 2006 11:20 am

Det lyder fornuftigt det I skriver... Mærkeligt, for i manualen skriver Nissan slet ikke noget om det?

Med andre ord: Hvis man skal ud og bruge bilen seriøst i løst sand, mudder eller vand, hvor der er mulighed for at skulle bakke osv., vil det være bedst at sætte dem på "lock" fra starten, hvor i mod når det bare er "let" off roading eller kørsel på glat vej, er det OK med auto.

Der er dukket en anden ting op jeg ikke er helt sikker på... På den Patrol jeg har købt er der mulighed for at koble bageste krængningsstabilisator fra elektrisk. Når man trykker på den lyser "stabi off" i displayet. Men efter et kort stykke tid, uden jeg har gjort noget slukket det igen.
Betyder det at den ikke har koblet fra eller er den koblet fra selv om "stabi off" ikke lyser? Der står i manualen, at den selv kobler til ved hastigheder over 20km/t, men at man nogle gange skal krænge den lidt for at få den på igen.
Klavs

Indlægaf Hobbz » fre jun 30, 2006 2:50 pm

du må ned på maven og kigge under bilen for at se hvad der sker ;)
Nikolas Frank
Hobbz

Stabilisator

Indlægaf Klavs » man jul 10, 2006 10:30 am

Man kan ikke se en rygende fis :lol:
Jeg tror jeg skal have den op på en lift så man bedre kan se. Men jeg ved faktisk ikke rigtigt hvad det er jeg kigger efter... Jeg ved at det er den stang der går på tværs der skal koble af så der der fri bevægelse mellem chassis og aksel, men hvor præcist det er den kobler af kan jeg ikke se.

Jeg prøvede dog i et grushul her forleden, og da jeg kom tilbage på veje krængede jeg Patrol'en lidt og så kom der et bump fra undervognen. Det KUNNE godt være stangen der hoppede på plads igen. Giver det et bump?

Men ellers har du ret, så jeg jeg have den op på en lift og prøve mig frem...

Havde forøvrigt et lille uheld... Jeg havde åbenbart ikke fået efterspændt fælgene efter de 1000km man ellers skal, så der lød nogle underlige lyde fra det ene forhjul. 4 ud af 6 bolte var knækket af helt inde i navet :o
Lidt heldigt at der ikke skete noget :oops:

Så kan han lære det!
Klavs

Foregående

Tilbage til Andet