Patrol 3.0 DI 4 cyl.

Skriv her hvis dit emne ikke hører under teknik

Patrol 3.0 DI 4 cyl.

Indlægaf K. Jørgensen » lør maj 27, 2006 10:08 pm

Hejsa,
Er der nogen her i klubben som ved, om der generelt er problemer med Nissans 3.0 4-cyl. motorer? Jeg overvejer at skifte bil og har tænkt på en nyere Patrol, da jeg gerne vil have en nyere (+2001) 4x4 med stiv foraksel - Og så er der kun Patrol og Defender tilbage efterhånden...?

Anyways, jeg har kigget lidt rundt omkring, er der står flere 2001 og fremefter Patrol'er, som har fået ombyttermotorer efter få kilometer (under 100.000) - Er der ugler i mosen?

MVH Klavs

PS. Jeg ved at det er en Toyota klub, men lur mig om ikke der er et par Patrol'ere derude et sted :lol:
K. Jørgensen
 

Indlægaf Hobbz » søn maj 28, 2006 1:33 am

Der var store problemer med 3.0 motoren, men de skulle være rettet fra ca. midt 2002 og frem.
Nikolas Frank
Hobbz
 
Indlæg: 110
Tilmeldt: tors okt 20, 2005 12:15 pm

Indlægaf Uffe » søn maj 28, 2006 5:21 pm

Det er da skægt at de har smidt en 4 cyl motor på 3.0 liter i synes jeg. De "gamle" GR'er har kun 2.8 men der er 6 cyl...

De ser ellers flotte ud de nyere Patrols (ikke den helt nye, der er de gået helt galt i mosen).

Mvh. Uffe
Vild Skoda Fabia 1.9TDI
4wd er for dyrt
Uffe
 
Indlæg: 349
Tilmeldt: ons maj 10, 2006 4:49 pm
Geografisk sted: Silkeborg

........

Indlægaf kristian » søn maj 28, 2006 5:38 pm

gr motoren er jo bar een laural motor med mølle på 8)
de har da fundet ud af at få noget mere volumen på det gik vist galt for dem efter 3.3eren
Aalborg 60180596
ln65 under opbygning
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbr ... erID=17480
kristian
 
Indlæg: 387
Tilmeldt: lør sep 10, 2005 10:42 am
Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf Hobbz » søn maj 28, 2006 5:50 pm

Grunden til at vi kun fik 2.8 motoren er at 4.2 literen ikke kunne opfylde de gældende forurenings regler. 3.0 motoren skal danne basis for næste generation af "store" Nissan motorer .....
Nikolas Frank
Hobbz
 
Indlæg: 110
Tilmeldt: tors okt 20, 2005 12:15 pm

Motor 3.0D

Indlægaf Klavs » man maj 29, 2006 4:22 pm

Hej Nikolas (og resten),
Hmmmm.... den Patrol jeg overvejer at købe er fra 7. måned 2002, så jeg KUNNE godt frygte, ud fra det du skriver, at det er fra før de "fik styr på det"?

Hvordan kan man se om det er den gode eller dårlige motor?

Og så er jeg lidt i tvivl om hvorvidt man uden at ændre undervogn kan montere 305/70R16 på den. Jeg har set en 1998 TD6 med 33/12.50R16, hvor de bare røg på uden videre... Men det ser ud til at 15" ikke passer på Y61 2003 - Mindst 16". Og så hedder den ikke 33/12.50, men 305/70... Jeg har hørt, at hvis fjederne ellers ikke er slidt ned, kan de sagtens være der....

Klavsen
Klavs
 

Indlægaf Hobbz » man maj 29, 2006 5:09 pm

tror godt du kan ha dækkene der ...
Hvad har den Patrol du har kigget på kørt ? Står den ved forhandler eller privat ? er der service historie på den ?
Nikolas Frank
Hobbz
 
Indlæg: 110
Tilmeldt: tors okt 20, 2005 12:15 pm

Re: ........

Indlægaf Uffe » man maj 29, 2006 5:26 pm

kristian skrev:gr motoren er jo bar een laural motor med mølle på 8)
de har da fundet ud af at få noget mere volumen på det gik vist galt for dem efter 3.3eren


Hvad er en laural motor? Jeg forstår ikke hvad du mener :p

Mvh. Uffe
Vild Skoda Fabia 1.9TDI
4wd er for dyrt
Uffe
 
Indlæg: 349
Tilmeldt: ons maj 10, 2006 4:49 pm
Geografisk sted: Silkeborg

.....

Indlægaf kristian » man maj 29, 2006 8:40 pm

en nissan laural den blev vist lavet i starten af firserne en stor nissan på det tidspunkt ....
der kørte en del som taxa tror jeg nok
altså en personbil!
Aalborg 60180596
ln65 under opbygning
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbr ... erID=17480
kristian
 
Indlæg: 387
Tilmeldt: lør sep 10, 2005 10:42 am
Geografisk sted: Aalborg

Nissan Laurel

Indlægaf Ronni Bæk » man maj 29, 2006 9:48 pm

En Nissan Laurel er en stor personbil, Nissan ´s svar på en flyder.
Den blev introduceret sidst i 70 erne og den sidste model der kom til Danmark, Model C 32 kom i 1990. Den er som før skrevet leveret bla. med en RD 28 motor uden turbo, men er også leveret med flere Benzin motorer bla. en 2.4 liter.

Hvis jeg skulle råde til et valg af nyere Patroler, ville jeg vælge de sidste med 6 cylindre, Y 61, dem der hedder TD 6 Intercoller, de er leveret med 130 HK og et moment på 250 NM fra fabrikken, men da de var nye kunne man få dem tjippet op til en ydelse på 160 HK, moment kender jeg ikke.

Jeg har haft både GR Y 60 og GR Y 61 fra nye, men selv om 61 mangler samme sjæl som den gamle 60 er 61 en langt mere komfortabel og stærk bil, især motoren i 61 går godt.
Det er godt nok samme blok der ligger i begge men der er ændret pumpe med mere på de sidste.
Ronni Bæk tlf nr 40534528
Ronni Bæk
 
Indlæg: 87
Tilmeldt: søn aug 28, 2005 11:39 pm
Geografisk sted: Gislev

Trold

Indlægaf Uteroz » tirs maj 30, 2006 7:20 am

Heyson

Jeg vil sige at du skal gå efter Patrol TD6, jeg er ihvertfal glad for at jeg har valgt den motor, for har da hørt nogle historier med 3.0 motoren som ikke var så gode

og du kan sagtens have 305 dæk på uden at hæve bilen jeg har selv kørt med 35" uden hævning og det kan lige gå hvis man holder bilen på vejen, men ingen problemmer med 33", held og lykke i din søgning.


Her er et link til min baby
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=27812
Uteroz
 

link

Indlægaf Uteroz » tirs maj 30, 2006 10:52 am

Hey

her er et link til samme emne på offroad.no

http://www.offroad.no/snitz/topic.asp?TOPIC_ID=55391

håber det kan bruges

mvh
Lasse R
Uteroz
 

Re: Trold

Indlægaf Klavs » tirs maj 30, 2006 1:23 pm

Uteroz skrev:Heyson

Jeg vil sige at du skal gå efter Patrol TD6, jeg er ihvertfal glad for at jeg har valgt den motor, for har da hørt nogle historier med 3.0 motoren som ikke var så gode

og du kan sagtens have 305 dæk på uden at hæve bilen jeg har selv kørt med 35" uden hævning og det kan lige gå hvis man holder bilen på vejen, men ingen problemmer med 33", held og lykke i din søgning.


Her er et link til min baby
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=27812


Hej,

Det er god info -tak ! Er det 305/70R15 eller 16? Og betyder det noget, for hvis 35'erne kan være der, så bør det nok ikke betyde det store om det er 15 eller 16"?

Jeg ved at TD6'eren kan køre med 15" stål, men der er meget tvivl om hvorvidt senere 2002 model kan køre med 15" pga. bremsekalibre osv. Så jeg havde egentligt tænkt mig 16", og så er jeg også i tvivl om 305/70 kan være på en 16/8 fælg eller om den skal hedde 16/9 eller måske endda 16/10? Jeg gider ikke have at dækket popper af når der køre med lavt dæktryk (nej, jeg vil IKKE have bead-locks :lol: ).

Så HVIS løsningen hedder 305/70R16, hvad hedder fælgen så i bredde og findes den i en 16 huls til Patrol'en? Og hvilken indpresning skal bruges? Enten så den er så tæt på det originale, alternativt til at den går fri af ramme (hvis nødvendigt)?

På forhånd mange tak for Jeres hjælp :-)

Klavs, medlem 73 :D
Klavs
 

Igen igen

Indlægaf Klavs » tirs maj 30, 2006 1:36 pm

Hov, jeg glemte lige at svare Nikolas:
Den har gået 90kilo og der er lavet alle service på den.
Men motoren er altså ikke eksploderet endnu :lol:

Lige et spørgsmål til min ovenstående fælg-mail:
Hvis man vælge de nymodens alufælge, så ser det for mig ud som om, at man ikke længere har adgang til auto->lock på hub'en. Er dette skide smart?
Hvordan er det nu på Y61? Hvis den står i auto, så låser den selv hub til aksel, men hvad bruges "lock" så til? På de gamle 4x4 jeg ellers har haft med at gøre, har der enten været auto hub-locks eller manuelle AVM'ere.

Klavsen
Klavs
 

fælg

Indlægaf Uteroz » tirs maj 30, 2006 2:42 pm

Hej Klavs

Jeg kørte med 33/12.5/15 uden problemer så det burde sagtens kunne lade sig gøre med 305 på 16" fælg, jeg har læst meget godt info på www.patrol4x4.com under forumet GU der står en masse om dæk størrelse og andre gode rod og tips, bare brug forumets søge funktion :D.

Jeg mener du har ret i at 3.0'rens kalibre er skyld i at de ikke kan køre med 15" fælg, men det er nu heller ikke værst med 16" :)

ang. fælg bredde kører jeg med 7", grunden er jeg bare skulle have nogle fælge til mine 35" til at starte med, jeg er også på udkig efter bredere fælg, men der er jeg også lidt på hærens mark med inpress og osv. jeg vil også helst undgå at dækket falder af når der køres med lavt dæk tryk, men ved der er en del der kører med 8" (regner med jeg køber nogle 8" og montere bead-locks).

prøv eventult at kigge på disse sidder efter lidt info
www.patrol.offroadfun.de
www.patrol-gr.net

Mvh
Lasse R
Uteroz
 

Næste

Tilbage til Andet

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst