Konstruktive ændringer.

Skriv her hvis dit emne ikke hører under teknik

Konstruktive ændringer.

Indlægaf Jan Veggebro » ons okt 12, 2005 10:20 pm

Er der nogle der ved hvordan man forholder sig når man ønsker en bil synet med konstruktive ændringer.

Det drejer sig om en hilux fra 95 med en 2lt motor(turbo motor fra en 97er), der udover er bilen monteret med emu undervogn som jeg desværre ikke har papir på.

Mvh.Jan Veggebro
Jan Veggebro
 
Indlæg: 105
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 10:56 pm
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Ronni Bæk » ons okt 12, 2005 11:03 pm

Med hensyn til Emu undervogn så skal du som minimum have fat i en Tüv-godkendelse til undervognen der tydeligt viser at den passer netop til en Hilux model nr. som din.
Derudover vil synshallen sikkert kræve en dukementation på at Alb-ventilen er korrekt indstillet efter montering af den nye undervogn, den kan du få indstillet på et Toyota værksted, og få så dem til at lave en seddel derpå !
Med hensyn til at lægge en 2 LT motor i, så er der en max effekt forøgelse på 20 % hvis man lægger en ikke orginal motor i. Det ved jeg ikke om du kan holde dig inden for ?.
Hvis ikke vil jeg mene at du fuldt lovlig kan eftermontere Turbo på en 2 L motor, for så længe det er en orginal motor er der uvished om effekt forøgelse.
Men den er til debat !
Ronni Bæk tlf nr 40534528
Ronni Bæk
 
Indlæg: 87
Tilmeldt: søn aug 28, 2005 11:39 pm
Geografisk sted: Gislev

Indlægaf michael smed sejersen » tors okt 13, 2005 9:14 am

hej
eftermontering af turbo eller kompressor går ikke ind under 20 pct reglen.
der skal fremvises egnethedserklæring fra fabrikant samt overholdelse af støj og miljø.
meget dyre målinger som skal laves ved eksempelvis tuw.
egnethedserklæringen er næsten umulig at få (spørg toyota)

der er stort set ikke muligt at lave lovligt idag, desværre.
de biler der kører rundt idag med konstruktive ændringer er laver efter gamle regler.

med hensyn til emu er det ikke nok med en tuw attest, det skal dokumenteres at køreegenskaberne ikke forringes hvilke de gør når tyngdepunktet hæves.

dermed ikke sagt at den ikke kan godkendes til syn da mange synsfolk jo ikke kan se det ikke er en original undervogn.

-håber det var en hjælp

mvh michael
michael smed sejersen
 

Syn.

Indlægaf Jan Veggebro » tors okt 13, 2005 9:04 pm

Tak skal i ha, jeg tror sgu jeg tager chancen og køre til syn uden at gøre noget først, så får vi se hvilken side det vælter til :lol:

Jeg skal nok lige skrive her på siden når jeg har været til syn, men der går nok lige en lille måndes tid endnu.

Mvh Jan veggebro
Jan Veggebro
 
Indlæg: 105
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 10:56 pm
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf schh » ons nov 09, 2005 2:20 pm

lad os lige vide hvordan det gik.

en hilux-ejer.
schh
 
Indlæg: 83
Tilmeldt: ons nov 09, 2005 9:04 am
Geografisk sted: Holbæk, Defender 130

Indlægaf Jan Veggebro » ons nov 09, 2005 9:00 pm

Skal til syn i næste uge..

MVH. Jan
Jan Veggebro
 
Indlæg: 105
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 10:56 pm
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf schh » tors nov 17, 2005 1:20 pm

blev den godkendt ?
schh
 
Indlæg: 83
Tilmeldt: ons nov 09, 2005 9:04 am
Geografisk sted: Holbæk, Defender 130

Indlægaf Jan Veggebro » fre nov 18, 2005 12:08 am

Jeg har ikke været til syn endnu selv om det er et par uger siden sidste frist, så jeg lever forsat i lykkelig uvidenhed :lol:
MVH. Jan

TLF. 2619-2684

Heller komme galt af sted, end slet ikke komme af sted.
Jan Veggebro
 
Indlæg: 105
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 10:56 pm
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf schh » fre nov 18, 2005 12:21 am

er sgu lidt nysgerrig, da jeg selv overvejer at smide turbo på den gamle slæde
schh
 
Indlæg: 83
Tilmeldt: ons nov 09, 2005 9:04 am
Geografisk sted: Holbæk, Defender 130

Ikk noget problem

Indlægaf Jan Veggebro » man nov 28, 2005 10:55 pm

Så var jeg endelig til syn med min Hilux idag, han så turboen med det samme han åbnede hjelmen og var meget intereseret i om motoren var født med turbo eller om den var eftermonteret, men da han fik vished for at det var en rigtig turbo-motor var han faktisk ligeglad med at det ikke var den originale motor.

Hvad angår min Emu undervogn så nævnte han det ikke med ET ord, og jeg "glemte" da også at spørge om der var noget med noget :)

Men han fandt dog et par andre ting:1.For meget slør i hjælpestyrhus

2.Mine forlygtepære var for difuse(noget bilig blå skrammel fra T.Hansen)

3.motoren kunne ikke tage omdrejninger nok til milijø test(han antydede at jeg havde skruget den ned i pumpen :oops: hvad regner han mig dog for :roll:

4.ja til sidst sprang han så mit håndbremse kabel

Så mig ud at købe bøsninger til hjælpestyrhus 81kr.+moms håndbremsekabel 270kr.+moms begge dele købt ved Toyota.

Hjem og i de gamle bukser og lege lidt med værktøj og kl.1510 fik jeg min gamle Hilux godkendt uden anmærkninger :lol:
MVH. Jan

TLF. 2619-2684

Heller komme galt af sted, end slet ikke komme af sted.
Jan Veggebro
 
Indlæg: 105
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 10:56 pm
Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf schh » tirs nov 29, 2005 7:03 pm

godt og tillykke. surt med de små fejl..
schh
 
Indlæg: 83
Tilmeldt: ons nov 09, 2005 9:04 am
Geografisk sted: Holbæk, Defender 130


Tilbage til Andet

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst

cron