gearkassen er død

Skriv her hvis dit emne ikke hører under teknik

gearkassen er død

Indlægaf Harder » lør jan 24, 2009 11:49 am

jeg har lige ødelagt min automatgearkasse, bare ved at køre 300 km fra sjælland til jylland. turen har jeg kørt mange gange før, men i mandags ville den ikke helt derover. 20 km før dest. steg omdrejningerne pludseligt og der var ikke træk i bilen. ud og kigge og det pissede ud med olie. der var kommet vand fra køleren ind i kassen og død. pris hos toyota køge 49.000,- pris hos min faste mek. 28.000,- med 6 mdr. garanti og kvitt incl moms pis og papir. fuck toyota køge fuck. det er bare ikke i orden at jeg skal betale alt jeres kaffe når i er hos toyota... så den gode service, var meningen at jeg skulle betale... jeg får aldrig lavet noget hos toyota igen.... jeg skal nok købe deres biler, men de får ikke lov at skrue på dem.. ja undskyld mit sure opstød men jeg er lige blevet en ferie og 28.000,- fattigere :twisted:
Christian
Harder

Re: gearkassen er død

Indlægaf Uffe » tirs jan 27, 2009 5:15 pm

Harder skrev:jeg har lige ødelagt min automatgearkasse, bare ved at køre 300 km fra sjælland til jylland. turen har jeg kørt mange gange før, men i mandags ville den ikke helt derover. 20 km før dest. steg omdrejningerne pludseligt og der var ikke træk i bilen. ud og kigge og det pissede ud med olie. der var kommet vand fra køleren ind i kassen og død. pris hos toyota køge 49.000,- pris hos min faste mek. 28.000,- med 6 mdr. garanti og kvitt incl moms pis og papir. fuck toyota køge fuck. det er bare ikke i orden at jeg skal betale alt jeres kaffe når i er hos toyota... så den gode service, var meningen at jeg skulle betale... jeg får aldrig lavet noget hos toyota igen.... jeg skal nok købe deres biler, men de får ikke lov at skrue på dem.. ja undskyld mit sure opstød men jeg er lige blevet en ferie og 28.000,- fattigere :twisted:

Det var aldrig sket i en skoda...
Vild Skoda Fabia 1.9TDI
4wd er for dyrt
Uffe

Geografisk sted: Silkeborg

Indlægaf Lasse79 » ons jan 28, 2009 7:21 am

Uffe skrev:Det var aldrig sket i en skoda...

Nej så var man kun kommet ud over kantstenen :lol:
Hilux X-cap ´96
32" BF A/T
2" Ironman
ARB kofanger foran
Bjerge 4480
Lasse79

Geografisk sted: Bjerge, Vestsjælland

Indlægaf Harder » ons jan 28, 2009 12:53 pm

jeg vil gerne se din skoda trække min campingvogn.... :lol:
Christian
Harder

Indlægaf 618Henrik » ons jan 28, 2009 1:49 pm

Harder skrev:jeg har lige ødelagt min automatgearkasse, bare ved at køre 300 km fra sjælland til jylland. turen har jeg kørt mange gange før, men i mandags ville den ikke helt derover. 20 km før dest. steg omdrejningerne pludseligt og der var ikke træk i bilen. ud og kigge og det pissede ud med olie. der var kommet vand fra køleren ind i kassen og død. pris hos toyota køge 49.000,- pris hos min faste mek. 28.000,- med 6 mdr. garanti og kvitt incl moms pis og papir. fuck toyota køge fuck. det er bare ikke i orden at jeg skal betale alt jeres kaffe når i er hos toyota... så den gode service, var meningen at jeg skulle betale... jeg får aldrig lavet noget hos toyota igen.... jeg skal nok købe deres biler, men de får ikke lov at skrue på dem.. ja undskyld mit sure opstød men jeg er lige blevet en ferie og 28.000,- fattigere :twisted:

Nu skal jeg jo ikke forsvare toyota Køge, men det er da en kendt sag at det er meget dyrere på et mærkevæksted end hos Svend-Bendts perlestens værksted? :shock:

Men når det er sagt, hvad lyder de 2 forskellige tilbud på? Det ene kunne jo være på en fabriksny gearkasse og det andet på en gearkasse fra en hugger som har gået 300K km!

noget andet er, hvordan i alverden kommer der kølevæske ind i automatgearkassen? Og hvis det sker, hvorfor skal den så skiftes? en adskillese, rensning og nyt olie så kører den vel igen?
Henrik
HJ60½
BJ42
HDJ80 bus
RR Classic
Maybe I'am not going fast but you can't follow me!!
!!RETTEN TIL IKKE AT VÆRE PÅ FACEBOOK!!
Brugeravatar
618Henrik

Geografisk sted: Tureby

Indlægaf Uffe » tors jan 29, 2009 11:34 am

618Henrik skrev:Nu skal jeg jo ikke forsvare toyota Køge, men det er da en kendt sag at det er meget dyrere på et mærkevæksted end hos Svend-Bendts perlestens værksted? :shock:

Men når det er sagt, hvad lyder de 2 forskellige tilbud på? Det ene kunne jo være på en fabriksny gearkasse og det andet på en gearkasse fra en hugger som har gået 300K km!

noget andet er, hvordan i alverden kommer der kølevæske ind i automatgearkassen? Og hvis det sker, hvorfor skal den så skiftes? en adskillese, rensning og nyt olie så kører den vel igen?

Uden at vide noget om lige nøjagtigt hans gearkasse, så ved jeg at sådan nogle autokasser skal køles når de er en vis størrelse. Måske er der en vand/olie køler i sån en toyota, som så er lækket. Så tøffer kølervæsken sandsynligvis med tilbage engang imellem.

På min jeep havde den også en fin gearkasse køler, men det var en termostatstyret kasse ude foran radiatoren, hvis den lækkede så smed den bare olien.
Vild Skoda Fabia 1.9TDI
4wd er for dyrt
Uffe

Indlægaf Uffe » tors jan 29, 2009 11:36 am

Harder skrev:jeg vil gerne se din skoda trække min campingvogn.... :lol:

Det kunne egentlig være et skægt forsøg - den kan tage 1200kg på krogen (ik meget) :D

Vores trailer er også kun en 900kg med bremser, så det passer fint sammen :)

Stor trailer og stor bil = dyrt
Mindre trailer og mindre bil = mindre dyrt :D
Vild Skoda Fabia 1.9TDI
4wd er for dyrt
Uffe

Indlægaf Harder » tors jan 29, 2009 11:55 am

jeg er selv glad for skoda... det er en god bil.. sønnen har en oktavia... min camping vogn er ikke så stor 1175 totalt, så du må gerne køre med den, men jeg prøver at finde undskyldninger der kan forsvarer at jeg køre i en 4x4 i disse miljøtider... og jeg har egentligt ikke lyst til at køre i en mindre bil. en gang 4x4 altid 4x4.... mht gearkassen er det oliekøleren der har lækket vand i gearkassen og har overophedet den... den nye brugte gearkasse kommer fra samme gearkassemand og forskellen er advancen på delene og prisen på arbejdslønnen.... ny brugt gearkssse, konverter og oliekøler.
Christian
Harder

Indlægaf 618Henrik » tors jan 29, 2009 2:23 pm

Harder skrev: mht gearkassen er det oliekøleren der har lækket vand i gearkassen og har overophedet den... den nye brugte gearkasse kommer fra samme gearkassemand og forskellen er advancen på delene og prisen på arbejdslønnen.... ny brugt gearkssse, konverter og oliekøler.

Ok, så det er en vandkølet oliekøler (ala en varmeveksler) der er blevet utæt? Sikke noget lo.., det burde ikke kunne ske.
Ja, hvis det er samme brugte gearkasse de vil montere er prisforskellen lidt voldsom.
Nu har jeg flere gange slået for at man ikke bare skifter ud til noget gammelt lort, som sandsynligvis har kørt lige så mange km som det man skrotter, så hvorfor ikke få renoveret converter og gearkasse?
F.eks. http://www.bos.dk/ renoverer både manuelle og automatgearkasser.
Henrik
HJ60½
BJ42
HDJ80 bus
RR Classic
Brugeravatar
618Henrik

Indlægaf maxi » tors jan 29, 2009 4:52 pm

oliekøleren er monteret inde i selve køleren til motoren, så det kan godt betale sig at skifte køleren inden den bliver for gammel...
rigtige biler blev lavet i 80erne

Morten Thorsen
maxi

Geografisk sted: læsø

Indlægaf Morten » tors jan 29, 2009 7:32 pm

618Henrik skrev:
Harder skrev: mht gearkassen er det oliekøleren der har lækket vand i gearkassen og har overophedet den... den nye brugte gearkasse kommer fra samme gearkassemand og forskellen er advancen på delene og prisen på arbejdslønnen.... ny brugt gearkssse, konverter og oliekøler.

Ok, så det er en vandkølet oliekøler (ala en varmeveksler) der er blevet utæt? Sikke noget lo.., det burde ikke kunne ske.
Ja, hvis det er samme brugte gearkasse de vil montere er prisforskellen lidt voldsom.
Nu har jeg flere gange slået for at man ikke bare skifter ud til noget gammelt lort, som sandsynligvis har kørt lige så mange km som det man skrotter, så hvorfor ikke få renoveret converter og gearkasse?
F.eks. http://www.bos.dk/ renoverer både manuelle og automatgearkasser.

en automat kasse er ikke helt det samme som en 5Trins på en gammel 60ér Nej den kan ikke tåle så meget som en dråbe vand :D
og når du køber en brugt gearkase/motor ved eventuelt en hugger følger der garanti med så du ved den er afprøvet og fejlfri :)
sender man en gearkasse til renovering kommer du helt sikkert af med lige så mange penge da det koster kassen lige så snart man lukker sådan en op og tiden det tager at skifte den er jo det samme

men jo prisforskellen er nok lige i overkanten :D
Mvh Morten B. Madsen
Brugeravatar
Morten

Geografisk sted: Silkeborg.Grauballe

Indlægaf 618Henrik » tors jan 29, 2009 9:06 pm

[quote="Morten
og når du køber en brugt gearkase/motor ved eventuelt en hugger følger der garanti med så du ved den er afprøvet og fejlfri :)
sender man en gearkasse til renovering kommer du helt sikkert af med lige så mange penge da det koster kassen lige så snart man lukker sådan en op og tiden det tager at skifte den er jo det samme

men jo prisforskellen er nok lige i overkanten :D[/quote]

Er nu helt sikker på at den gearkasse jeg købte hos en hugger til en BMW 5 serie ikke var afprøvet. Der var 6 måneder garanti på ja, men de bestod i at du kunne få den byttet til enanden hvis den ikke virkede, de 20 timer det tog at skifte den måtte man selv betale. Heldigvis virkede lortet, ellers havde den sku fået en tændstik. Havde den ikke været så billig (4.800kr) havde jeg helt sikkert fået den renoveret (ca. 12-14.000kr) for så var der et års garanti, inklusiv arbejdsløn.
Henrik
HJ60½
BJ42
HDJ80 bus
RR Classic
Brugeravatar
618Henrik

Indlægaf Morten » tors jan 29, 2009 9:14 pm

618Henrik skrev:[quote="Morten

men jo prisforskellen er nok lige i overkanten :D

Er nu helt sikker på at den gearkasse jeg købte hos en hugger til en BMW 5 serie ikke var afprøvet. Der var 6 måneder garanti på ja, men de bestod i at du kunne få den byttet til enanden hvis den ikke virkede, de 20 timer det tog at skifte den måtte man selv betale. Heldigvis virkede lortet, ellers havde den sku fået en tændstik. Havde den ikke været så billig (4.800kr) havde jeg helt sikkert fået den renoveret (ca. 12-14.000kr) for så var der et års garanti, inklusiv arbejdsløn.[/quote]

nemlig.. garantien afhænger fuldt ud af prisen det er oftest helt op til kunden som man så snakker sig til rette med når man bestiller varen det er der vist ikke noget unormalt ved
Mvh Morten B. Madsen
Brugeravatar
Morten

Geografisk sted: Silkeborg.Grauballe

Indlægaf Uffe » tors jan 29, 2009 9:25 pm

Harder skrev:jeg er selv glad for skoda... det er en god bil.. sønnen har en oktavia... min camping vogn er ikke så stor 1175 totalt, så du må gerne køre med den, men jeg prøver at finde undskyldninger der kan forsvarer at jeg køre i en 4x4 i disse miljøtider... og jeg har egentligt ikke lyst til at køre i en mindre bil. en gang 4x4 altid 4x4....

Ak ja - jeg skal nok også over i sådan en octavia når vi kommer en 4-5 år frem i tiden...det skal nok blive fint.

Jeg kørte selv jeep før, og jeg havde meget svært ved at klemme mig ned i en personbil, men huskøbet tvang det igennem, og nu er jeg egentlig meget glad for den lille fabia. Den kører såmænd fint, starter hver morgen, og har det udstyr jeg har behov for.

Men når vi skal i skoven, så tænker jeg tilbage på patrol'en og cherokee'en og savner dem :)
Vild Skoda Fabia 1.9TDI
4wd er for dyrt
Uffe

Indlægaf Harder » tors feb 05, 2009 12:02 am

hvis nogen er interesseret i en opdatering på gearkassen... ingen i DK kan skaffe en... muligvis hvis man kigger i alle kroge.. så derfor bliver den gamle renoveret, der er nogle lameller der skal skiftes og nogle andre småting som ikke bekymre mig... den er lige blevet lavet idag og skal sættes på imorgen... så håber jeg bare på noget sne i weekenden :P
Christian
Harder

Næste

Tilbage til Andet