GPS tracker

Skriv her hvis dit emne ikke hører under teknik

GPS tracker

Indlægaf 618Henrik » ons nov 12, 2008 12:10 pm

Jeg overvejer at investere i en GPS tracker som f.eks den her http://www.hardware-store.dk/fordonstra ... _1094.html

Fidusen ved den er at når ens bil bliver stjålet kan man køre ud og hente den igen, måske enda inden den er solgt som stumper.

Men søger man lidt på nettet er der altid en eller anden smartass der påstår at det intet poblem er for biltyve at komme uden om systemet, dog altid efterfulgt af "men jeg vil selvfølgelig ikke lige afsløre hvordan man gør her".

Hvis det virkelig er så nemt gider jeg ikke at købe en GPS tracker, men er det virkelig så nemt? Har du hørt nogle eksempler på at det er sket?
Henrik
HJ60½
BJ42
HDJ80 bus
RR Classic
Maybe I'am not going fast but you can't follow me!!
!!RETTEN TIL IKKE AT VÆRE PÅ FACEBOOK!!
Brugeravatar
618Henrik

Geografisk sted: Tureby

GPS tracker.

Indlægaf Arne » tors nov 13, 2008 6:43 am

Hej Henrik,
Vælg en model med indbygget opladeligt batteri, så vil tingesten også virke, selv om tyven afmonterer batteriet, det er normalt den måde de forsøger at undgå diverse sladrehanke.

mvh
Arne Mortensen
Arne

Geografisk sted: Nordsjælland

Re: GPS tracker.

Indlægaf Paulick » tirs dec 23, 2008 4:10 pm

Arne skrev:Hej Henrik,
Vælg en model med indbygget opladeligt batteri, så vil tingesten også virke, selv om tyven afmonterer batteriet, det er normalt den måde de forsøger at undgå diverse sladrehanke.

mvh

Har monteret på Rendegraver og minigraver og kan følge dem på Compjuteren på landkort, med adresse, tid og sted, samt hastighed der er kørt med. Kostede vist nok omkring 2600kr.
Hilsen Johnny
Djursland
Syddjurs Jord & Gravearbejde
Tlf. 86 34 66 11
Paulick

Geografisk sted: Trustrup / Djursland

Re: GPS tracker

Indlægaf 618Henrik » ons aug 05, 2009 2:06 pm

618Henrik skrev:Jeg overvejer at investere i en GPS tracker som f.eks den her http://www.hardware-store.dk/fordonstra ... _1094.html

Fidusen ved den er at når ens bil bliver stjålet kan man køre ud og hente den igen, måske enda inden den er solgt som stumper.

Men søger man lidt på nettet er der altid en eller anden smartass der påstår at det intet poblem er for biltyve at komme uden om systemet, dog altid efterfulgt af "men jeg vil selvfølgelig ikke lige afsløre hvordan man gør her".

Hvis det virkelig er så nemt gider jeg ikke at købe en GPS tracker, men er det virkelig så nemt? Har du hørt nogle eksempler på at det er sket?

Nu er de faktisk kommet ned på 995kr i Harald-Skrald men samtidigt har jeg fundet ud af hvordan man kommer uden om dem. Det er simpelthen så skræmmendende nemt at jeg ikke gider at investere i sådan en alligevel, da det vist kun er den allermest uerfarne biltyv der i dag bliver snuppet af en GPS tracker.
Jeg er simpelthen rystet over hvor nemt det er.
Henrik
HJ60½
BJ42
HDJ80 bus
RR Classic
Brugeravatar
618Henrik

GPS tracker.

Indlægaf Arne » tors aug 06, 2009 5:58 am

Henrik,

Køb en der er integreret med bilens ledningsnet. Fjernes Trackeren, så er der ikke strøm til meget af bilen.

mvh
Arne Mortensen
Arne

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf SImon R » tors aug 06, 2009 9:37 am

du vil så heller ikke skrive hvordan man gør ?
Simon Ramtung
HDJ80 - 35''mt, 4''emu, warn 9k og org 100 % spær
LJ73 - 1kz-t, 2"emu, 2" styrtbøjle, 61 aksler long feild 4,88 gearing
Brugeravatar
SImon R

Geografisk sted: Frederikssund

Indlægaf 618Henrik » tors aug 06, 2009 11:28 am

SImon R skrev:du vil så heller ikke skrive hvordan man gør ?

Både og, det er jo bare det at der kan være nogle der læser med herinde som ellers ikke ville have fundet ud af det.
Men er nu ret sikker på at alle polske biltyve ved det så pyt.
Der kan på visse kinesiske hjemmesider købes apperater der sørger for at alle signaler til GPS forsvinder fra et givent område. De koster stort set intet og når der ikke er GPS signal ved bilen ikke at den er ved at blive bortført.
Henrik
HJ60½
BJ42
HDJ80 bus
RR Classic
Brugeravatar
618Henrik

Indlægaf SImon R » tors aug 06, 2009 12:36 pm

nice eller nået :D
Simon Ramtung
HDJ80 - 35''mt, 4''emu, warn 9k og org 100 % spær
LJ73 - 1kz-t, 2"emu, 2" styrtbøjle, 61 aksler long feild 4,88 gearing
Brugeravatar
SImon R

Geografisk sted: Frederikssund