hj60 ramme

Skriv her hvis dit emne ikke hører under teknik

hj60 ramme

Indlægaf maxi » man okt 27, 2008 11:55 pm

synes min ramme ser lidt kedelig ud i den samling der sidder lige bag baghjulene, der hvor den ligesom er skruet sammen... er lidt grøn i det så må jo spørge... hvordan er den samling lavet, for det er lidt svært at se med flere lag gammelt pava... er det bare en forstærkning der er boltet på???
rigtige biler blev lavet i 80erne

Morten Thorsen
maxi

Geografisk sted: læsø

Indlægaf maxi » tirs okt 28, 2008 9:14 pm

kan se det er en forstærkning der er nittet på... ser ik ud til de sådan lige er til at pille af :twisted: ... kan man købe nye forstærkninger?? eller er det bare at få bukket nogle i 4mm stål?? må da være nogle der har skiftet dem på sin 60er...

Morten Thorsen
maxi

Indlægaf Thommy » tirs okt 28, 2008 10:36 pm

du får bare bukket nogle nyr profiler. og nitter fjerner du med en skære brænder det er ihvertfald det letteste. også bolter du det bare sammen bagefter
Thommy

Geografisk sted: Danmark, Langå - Randers

Indlægaf maxi » ons okt 29, 2008 12:00 am

har ik skærebrænder, kan man ik skære nitterne af med vinkelsliber og banke resten ud? er sikkert et møgarbejde men af skal de... er de svejst fast nogle steder??

Morten Thorsen
maxi

Indlægaf Thommy » ons okt 29, 2008 1:17 pm

det er noget rigtig møj at banke dem ud.. de er svejst i den ene ende. enden op mod fronten. det er også en lille rundind på den i den ende
Thommy

Geografisk sted: Danmark, Langå - Randers

Indlægaf TROLLE » ons okt 29, 2008 7:31 pm

det kan sagtens lade sig gøre slibe nitten helt ned og så kan man se hvor nitten går til og klaske den en kørnerprik og bore den ud, det er noget møg at komme igang med men det kan lade sig gøre. du kan sagtens bukke de forstærkninger selv.
TROLLE

Geografisk sted: FYN

Indlægaf maxi » ons okt 29, 2008 9:17 pm

ja det er bare igang.... vil prøve at slibe dem ned og bore resten ud, men der er f.... mange nitter der skal ud...

Morten Thorsen
maxi

Indlægaf maxi » ons okt 29, 2008 11:24 pm

ser sgu noget uoverskueligt ud at skille det af... er der nogen der vil give et bud på hvad det ville koste at få lavet hos et karroseriværksted? jer der selv var i gang hvor mange timer tror i der er i det???

Morten Thorsen
maxi

Indlægaf 618Henrik » tors okt 30, 2008 10:24 am

maxi skrev:ser sgu noget uoverskueligt ud at skille det af... er der nogen der vil give et bud på hvad det ville koste at få lavet hos et karroseriværksted? jer der selv var i gang hvor mange timer tror i der er i det???

Jeg skiftede hele bagenden på min, der er bare igang med en vinkelsliber med en slibeskive på og når du såhar slebet den ene ende af nitten ned tager du en lille trykluftmejsel og banker den ud med, det kan vel gøres på 2-4minutter pr nitte.
Skal du på karrosoriværksted med sådan en operation så er det den forkerte bil du har købt IMHO.
http://picasaweb.google.dk/HenrikAntonisen/Hj601Projektet#
Henrik
HJ60½
BJ42
HDJ80 bus
RR Classic
Maybe I'am not going fast but you can't follow me!!
!!RETTEN TIL IKKE AT VÆRE PÅ FACEBOOK!!
Brugeravatar
618Henrik

Geografisk sted: Tureby

Indlægaf maxi » tors okt 30, 2008 5:45 pm

ved godt at det bare er at komme igang med det, blev bare lidt nervøs over at ophænget til fjedrene skulle løsnes, har aldrig rodet med bladfjedre før... hvad sker der når hvis jeg kapper nitterne på ophænget? hvad ville den bedste fremgangsmåde være?

Morten Thorsen
maxi

Indlægaf jesperP » tors okt 30, 2008 11:24 pm

Det er bare igang med vinkelsliperen og få slebet den ene ende af nitterne så kan du slå dem ud men det er ikke det sjoveste arbejde at lave har lige lavet mine vanger i sidste weekend....

jesper
jesperP

Geografisk sted: Skælskør

Indlægaf maxi » tors okt 30, 2008 11:48 pm

har lige prøvet på et par nitter, gik rimeligt men det var så også dem der var nemmest at komme til... men skal nok få styr på det... må håbe den lokale smed kan klare at bukke et par profiler til mig..

Morten Thorsen
maxi

Indlægaf maxi » søn nov 02, 2008 10:57 pm

så lykkes det endelig at få dem af, men der var sgu arbejde i det... de var godt nok rustne... men som altid når man skiller noget af, følger der lidt med :evil: et lille hul i rammen ved den bagerste potte, men ikke slemt... fandt til gengæld et flot stort hul ved den store potte, men er det ikke et klassisk sted at finde rust på en 60er :roll: så ingen grund til at kede sig :wink:

Morten Thorsen
maxi

Indlægaf maxi » man nov 10, 2008 1:37 pm

så lykkes det at få lavet det, blev rigtigt godt hvis jeg selv skal sige det :P skulle jo nødig hedde sig at man ikke kan lave sin egen bil, så tak til 618henrik der hentydede til at det var den forkerte bil man har købt :wink: er jo helt hyggeligt at ligge og slibe/svejse i en stilling man aldrig trodede det var muligt at ligge i :lol:

Morten Thorsen
maxi

Indlægaf 618Henrik » man nov 10, 2008 8:19 pm

maxi skrev:så lykkes det at få lavet det, blev rigtigt godt hvis jeg selv skal sige det :P skulle jo nødig hedde sig at man ikke kan lave sin egen bil, så tak til 618henrik der hentydede til at det var den forkerte bil man har købt :wink: er jo helt hyggeligt at ligge og slibe/svejse i en stilling man aldrig trodede det var muligt at ligge i :lol:

Det lyder godt, nogen gange er det bare et lille skub der skal til. Nu er du uhelbredeligt ramt af "Jeg kan selv lave alt på min bil" virussen 8) Velkommen i klubben :)
Henrik
HJ60½
BJ42
HDJ80 bus
RR Classic
Maybe I'am not going fast but you can't follow me!!
!!RETTEN TIL IKKE AT VÆRE PÅ FACEBOOK!!
Brugeravatar
618Henrik

Geografisk sted: Tureby

Tilbage til Andet