emu...

Skriv her hvis dit emne ikke hører under teknik

emu...

Indlægaf maxi » man okt 20, 2008 11:03 pm

er det muligt at måle sig frem til hvor meget ens bil er hævet? der er emu på min 60er men er usikker på hvor meget den er hævet... og kan man få fat i en godkendelse attest hvis man ikke har sådan en? der er heldigvis over et år til syn, men man tænker da lidt på det :?
rigtige biler blev lavet i 80erne

Morten Thorsen
maxi

Geografisk sted: læsø

Re: emu...

Indlægaf 618Henrik » tirs okt 21, 2008 7:43 am

maxi skrev:er det muligt at måle sig frem til hvor meget ens bil er hævet? der er emu på min 60er men er usikker på hvor meget den er hævet... og kan man få fat i en godkendelse attest hvis man ikke har sådan en? der er heldigvis over et år til syn, men man tænker da lidt på det :?

Jeg har taget nogle mål på min før og efter montering af emu så det kan det godt- Men mig bekendt hæver alle Emu sæt til hj60/61 lige meget, der er godt nok heavy og medium fjedre at vælge imellem men ifølge Bertelsen er det kun hårheden, IKKE højden der er forskel.
Jeg har en TÜV til at ligge som jeg fik med mine fjedre fre Bertelsen da jeg købte dem og med den i hånden blev min bil synet med konstruktive ændringer noteret på reg. attesten.
Henrik
HJ60½
BJ42
HDJ80 bus
RR Classic
Maybe I'am not going fast but you can't follow me!!
!!RETTEN TIL IKKE AT VÆRE PÅ FACEBOOK!!
Brugeravatar
618Henrik

Geografisk sted: Tureby

Indlægaf maxi » tirs okt 21, 2008 3:09 pm

vil det sige at man godt kan låne en TÜV og tage med til syn? det er en komplet undervogn med smørbare lasker, så der burde jo ik være noget...

Morten Thorsen
maxi

Indlægaf 618Henrik » ons okt 22, 2008 7:08 am

maxi skrev:vil det sige at man godt kan låne en TÜV og tage med til syn? det er en komplet undervogn med smørbare lasker, så der burde jo ik være noget...

Det ved jeg egentlig ikke. Mener ikke at der står mit navn på, der står bare noget om hvor højt hængertrækket osv må være over vejen og så mener jeg enda at det både dækker medium og heavy duty fjedrene.
Men vil prøve at kigge nærmere på den i aften.
Henrik
HJ60½
BJ42
HDJ80 bus
RR Classic
Brugeravatar
618Henrik

Indlægaf Thommy » ons okt 22, 2008 11:20 am

kontakt team bertelsen. så kan du få en ny
Thommy

Geografisk sted: Danmark, Langå - Randers

Indlægaf maxi » ons okt 22, 2008 3:35 pm

må høre bertelsen om de kan skaffe mig en... kunne godt tænke mig at vide hvad der står om højden på trækket, har lige monteret træk og til toppen af kuglen er der 58 cm. så var nødt til at lave en plade og sænke det 13 centimeter (kører med med 33" hjul)... hvordan ser man om det er medium eller heavy duty fjedre der sidder på?

Morten Thorsen
maxi

Indlægaf 618Henrik » tors okt 23, 2008 7:32 am

maxi skrev:må høre bertelsen om de kan skaffe mig en... kunne godt tænke mig at vide hvad der står om højden på trækket, har lige monteret træk og til toppen af kuglen er der 58 cm. så var nødt til at lave en plade og sænke det 13 centimeter (kører med med 33" hjul)... hvordan ser man om det er medium eller heavy duty fjedre der sidder på?

Glemte selvfølgelig at kigge efter :?

Når fjedrene er nye er der store tydelige bokstaver og tal skrevet på oversiden af dem, hvis du renser dem forsigtigt af kan det være du kan læse dem endnu? Ud fra de tal kan Bertelse fortælle dig hvad det er for nogle du har på.
Henrik
HJ60½
BJ42
HDJ80 bus
RR Classic
Brugeravatar
618Henrik

Indlægaf maxi » tors okt 23, 2008 9:34 pm

tror der står "CS004 RB" og det er på højre side bag... nogle der kan genkende noget??? prøver bertelsen i morgen men ville gerne vide det på forhånd...

Morten Thorsen
maxi

Indlægaf 618Henrik » fre okt 24, 2008 8:13 am

maxi skrev:tror der står "CS004 RB" og det er på højre side bag... nogle der kan genkende noget??? prøver bertelsen i morgen men ville gerne vide det på forhånd...

De numre der står på min er CS017RA Venstre bag og CS017RB Højre bag.
Det er en medium af den nye model, der er vist en gammel model hvor de "bånd" der sidder om fjedrelagene ikke er boltet sammen men nittet.
Henrik
HJ60½
BJ42
HDJ80 bus
RR Classic
Brugeravatar
618Henrik

Indlægaf maxi » fre okt 24, 2008 4:12 pm

ja de er nittet sammen... ham jeg købte den af mente det er en heavy duty der er på, og det skal nok passe for den er rimelig hård i fjedrene...
nåede ikke at ringe bertelsen i dag, men det haster jo heller ikke...

Morten Thorsen
maxi

Indlægaf bent » man okt 27, 2008 12:51 pm

cs004ra/b er medium
bent

Geografisk sted: jylland

Indlægaf maxi » man okt 27, 2008 3:40 pm

det er det... har kigget lidt på nettet og er kommet frem til det samme :wink:
fik fat i bertelsen og det var ik noget problem at få en ny godkendelse, koster godt nok 275 kr. men den er nok rar at kunne vise en sur synsmand :lol:

Morten Thorsen
maxi

Tilbage til Andet