Egenskaber af de forskellige typer dæk?

Skriv her hvis dit emne ikke hører under teknik

Egenskaber af de forskellige typer dæk?

Indlægaf per g » tirs maj 13, 2008 9:06 pm

Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt af jeres erfaringer med forskellige typer dæk, henholdsvis i forskellige typer terræn og astfalt.

Jeg har selv et par fine 35x13,5 Maxxis mudzilla, på min hj60'r som jeg er noget skuffet over, den døjer helt vildt med at trække i løst sand, mine 265 vinterdæk køre lige så godt igennem sand, så det er lidt skuffende, og når jeg køre på vejen skal jeg efterspænde hjulmøtrikkerne konstant, og over 100km/t er alt ved at ryste fra hinanden, hvor imod mine gamle 35x12,5 BG Goodrich Mud Terrain de ville bare frem af.

Grunden til mit spørgsmål er at det kunne være rart at købe noget der virker optimalt :)

på forhånd tak
HJ60
HJ61
Scania Vabis 56 - 1963
per g

Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf SImon R » tirs maj 13, 2008 9:36 pm

jeg siger bare køb bf all Terrain de køre bare super køre med 33/12,5/15 og de lamer ikke og trækker fint i mudder sne og sand :D og vej
Simon Ramtung
HDJ80 - 35''mt, 4''emu, warn 9k og org 100 % spær
LJ73 - 1kz-t, 2"emu, 2" styrtbøjle, 61 aksler long feild 4,88 gearing
Brugeravatar
SImon R

Geografisk sted: Frederikssund

dæk

Indlægaf krüger » tirs maj 13, 2008 10:50 pm

hvad kører du? er du jævnlig uden for vejen, kører du meget til hverdag på vej, og hvilken prisklasse?

jeg har kørt på alle de nedenfor beskrevede igennem de sidste 7 år, i den listede rækkefølge og str. i parantes, det kan jo variere afhængig af str...

bfg A/T (33"): godt/ pris-billigt vejdæk og anvendelig i lettere tærren.

bfg M/T (31",35"): prisbilligt tærrendæk, vel nok det de fleste kører på, rigtig godt tærrendæk når luften kommer af, som også går fint på landevej men skal nok seipes (skære tvær riller i) for at kunne stoppe især i regnvejr :wink:

Maxxis Creepy Crawler (35"): dyrer end bf'erne, men virker godt i al slags tærren, støjer lidt på vejen synes jeg, mere end bf M/T så vidt jeg kan huske :?:

Maxxis Mudzilla (37") godt i mudder, men skoddæk på vejen :shock: , de skal sidde på smalle fælge så virker det bedst, kan sagtens forstå hvis du er kede af dine :wink:

Goodyear M/T (35"): også lidt dyrere dæk, men overgår bfg M/T'eren i både tærren og landevej. det bedste køb efter min mening/erfaring.

jeg ville afhængig af pengepung osv. købe bfg M/T eller Goodyear M/T
:wink:

håber det kan bruges, det er kun min mening og andre har sikkert en anden :)
Krüger's J4 serie garage:
viewtopic.php?f=25&t=5828
-
Brugeravatar
krüger

Geografisk sted: Tvingstrup

Re: Egenskaber af de forskellige typer dæk?

Indlægaf 618Henrik » ons maj 14, 2008 7:29 am

per g skrev:Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt af jeres erfaringer med forskellige typer dæk, henholdsvis i forskellige typer terræn og astfalt.

Jeg har selv et par fine 35x13,5 Maxxis mudzilla, på min hj60'r som jeg er noget skuffet over, den døjer helt vildt med at trække i løst sand, mine 265 vinterdæk køre lige så godt igennem sand, så det er lidt skuffende, og når jeg køre på vejen skal jeg efterspænde hjulmøtrikkerne konstant, og over 100km/t er alt ved at ryste fra hinanden, hvor imod mine gamle 35x12,5 BG Goodrich Mud Terrain de ville bare frem af.

Grunden til mit spørgsmål er at det kunne være rart at købe noget der virker optimalt :)

på forhånd tak

Jeg kører på Yokohama A/T 33x12.5 på min HJ60½, de kører godt på vejen uden støj, perfekt i sand hvod de bare trækker uden at grave sig ned, men dårligt i mudder hvor de ikke er grove nok.
Jeepen har et sæt Pirelli Mud Scorpion på i 32X11.5, de er ikke ret gode på vej, støjer meget, men er kanon i mudder og våd grusgrav.
Henrik
HJ60½
BJ42
HDJ80 bus
RR Classic
Maybe I'am not going fast but you can't follow me!!
!!RETTEN TIL IKKE AT VÆRE PÅ FACEBOOK!!
Brugeravatar
618Henrik

Geografisk sted: Tureby

.

Indlægaf per g » ons maj 14, 2008 7:17 pm

Der skulle selvfølgelig stå BF goodrich

Det ender nok med at jeg tager til ræs en given fredag og brænder mine mudzilla dæk af og køber et par mud terrain igen .. nok bare goodyear.. hvis jeg har råd til det .. :) for de var dælme gode :p
HJ60
HJ61
Scania Vabis 56 - 1963
per g

Geografisk sted: Aalborg

Cooper

Indlægaf Gufre » ons maj 14, 2008 8:25 pm

Jeg har lige monteret Cooper STT2
Har tidligere kørt BFG MT og AT og Hankook MT og nogle kinesernogle MUDKING
BFG MT Graver i sand, godt i mudder og sne. elendig på vej, is, vådt og tørt. Larmer.

BFG AT God på sand, pakker i mudder og sne. Rimelig på tørvej og is men våd vej ikke så godt. rimelig stille.

Kineserdæk. Dur bare ikke nogle steder. det er direkte farligt at kører på.

Hankook MT som BFG AT men bedre på våd vej, Larmer mere dog som et BFG MT. Blev slidt super hurtigt...

Cooper SST2. God i sand, sten og grus, god i mudder i leret mudder kan de godt pakke. (har ikke prøvet rigtig sne endnu) På vejen, god på våd og tørvej. is er faktisk rimeligt godt. de larmer ikke mere end BFG AT gør.
Gufre

Geografisk sted: Nordjylland

Tilbage til Andet