At bruge choker arm/knap som fart pilot..??

Skriv her hvis dit emne ikke hører under teknik

At bruge choker arm/knap som fart pilot..??

Indlægaf Lj70Allan » tirs jan 22, 2008 10:40 pm

Hey aller har jo denne lj70"er Når man køre motorvej fx kan man så ikke bare hive chokerarmen ud til den selv holder den ønsket fart? den bruger vel ikke mere brændstof af dette? Som jeg har forstået det hiver den bare fast i armen til pumpen??

Altså ved godt det ikke kan sammenlignes med en rigtig fartpilot men kan i følge mig?
Lj70Allan

Geografisk sted: Kosør

Re: At bruge choker arm/knap som fart pilot..??

Indlægaf Smeden » tirs jan 22, 2008 11:01 pm

Lj70Allan skrev:Hey aller har jo denne lj70"er Når man køre motorvej fx kan man så ikke bare hive chokerarmen ud til den selv holder den ønsket fart? den bruger vel ikke mere brændstof af dette? Som jeg har forstået det hiver den bare fast i armen til pumpen??

Altså ved godt det ikke kan sammenlignes med en rigtig fartpilot men kan i følge mig?

Ja det er sjovt at den kaldes choker den burde hede håndgas
:wink:

Du bruger ikke med brændstof af dette, men du skal være opmærksom på at det han være farligt da den ikke slår fra ved bremsning :!: :roll: :shock: :lol:
Smeden

Indlægaf Uffe » ons jan 23, 2008 5:24 pm

Min far havde engang en gammel Pajero fra '87 der havde den slags gas. Den sad lige over pedalerne ved ratstammen. Den brugte jeg altid, men når jeg skulle slå fra i "nødstilfælde" så hakkede jeg bare koblingen, det gav lidt larm men det gør såmænd ikke noget hvis man bare ikke bliver bange ;)
Vild Skoda Fabia 1.9TDI
4wd er for dyrt
Uffe

Geografisk sted: Silkeborg

Indlægaf frank L » ons jan 23, 2008 6:07 pm

den er vist mest beregnet til at holde et konstant omd. tal på motoren når der køres i terren, så er man fri for at sidde og hoppe med foden på speederen, som så for bilen til at hoppe endu mere osv osv.. så slipper man næsten for at køre med nyre bælte :lol:
frank L

Geografisk sted: nord fyn

Indlægaf den grimme nøgne dreng » ons jan 23, 2008 8:27 pm

og til brug ved mekanisk spil og andet.
den grimme nøgne dreng
den grimme nøgne dreng

Geografisk sted: LV426

Indlægaf Lj70Allan » ons jan 23, 2008 8:28 pm

Tja kaldte den choker da min ikke starter kold hvis jeg ikke hiver lidt i den....
Lj70Allan

Geografisk sted: Kosør

Indlægaf Smeden » tors jan 24, 2008 5:29 pm

Lj70Allan skrev:Tja kaldte den choker da min ikke starter kold hvis jeg ikke hiver lidt i den....

Der er da også et choker tegn på den :lol: ( på min :!: )
Smeden

Tilbage til Andet