Blev stoppet af betjent der kedet sig!!!

Skriv her hvis dit emne ikke hører under teknik

Blev stoppet af betjent der kedet sig!!!

Indlægaf Lj70Allan » tors jan 17, 2008 10:20 pm

Hey alle skal lige bruge lidt hjælp.. Blev stoppet af en Betjent der kedet sig der brokket sig over 2 ting:

1: At jeg manglet varerums adskillesen

2: At jeg har en reservedunk på bagklappen.

Ja varrerums adskillesen er hvad det er den skal jo være der. Men istedet for at prøve at opdrive en org. Må man så ikke lave en af en gang Mdf plade med noget plexi i så man kan se ud.

Det med den reservedunk på bagklappen han sagde han så det som en bombe er der en lov mod at den ikke må være der eller hvordan?

Mvh Allan
Lj70Allan

Geografisk sted: Kosør

Lidt info omkring adskillelsen og fartligt gods:

Indlægaf Flemming » fre jan 18, 2008 6:58 am

9.01.004 Adskillelser
(1) Adskillelse mellem førerrum og varerum skal mindst dække førerpladsen og
skal nå fra gulv til loft.
128 Detailforskrifter for Køretøjer 2007
(2) Adskillelsen og dens fastgørelse til køretøjet skal have en sådan styrke, at den
kan modstå belastningen fra fremadglidende gods ved en deceleration af køretøjet
på 10 m/s2.
(3) Adskillelse kan bestå af:
a) Finmasket trådgitter i en stålramme.
b) Plade af metal eller træ.
c) Plade af splintsikkert plastmateriale. Pladen skal være anbragt i en metalramme.
(4) Adskillelse i passagerrum kan tillige bestå af sikkerhedsglas, jf. pkt. 10.03.003
(1).
(5) Adskillelse må ikke hindre udsynet i påbudt indvendigt førerspejl.

Farligt gods:
"Du må ikke have farligt gods i førerkabinen. I bagagerummet på din bil må du ikke transportere mere end:
1,5 kg nettoeksplosivstofmængde (NEM) fyrværkeri (af den type, der kan købes lovligt i forretningerne) eller
25 liter brandfarlig væske (fx benzin) eller
75 liter mindre brandfarlig væske (fx dieselolie og sprinklervæske) eller
13 kg (netto) flydende ikke-giftig gas (fx almindelig flaskegas til diverse brændere) eller
70 liter (flaskevolumen) komprimeret ikke-brandfarlig og ikke-giftig gas (fx dykkerflasker) eller
5 liter (flaskevolumen) komprimeret oxygen (ilt) + 5 liter acetylen eller
50 kg (brutto) ammunition til håndskydevåben.
Det er dog tilladt at have indtil 5 kg husholdningskemikalier, autoplejemidler og andre ikke-giftige produkter sammen med en af de ovennævnte ting.

Hvis du har farligt gods i bagagerummet og vil udnytte 80 kg grænsen fuldt ud, kan du placere den øvrige tilladte mængde farlige gods på en trailer.

Restriktionen med anbringelse af farligt gods i bagagerummet gælder ikke, hvis du har en varevogn med væg mellem førerhus og varerum."

Håber du måske kan bruge dette til noget...

Med venlig hilsen
Flemming Pedersen
Flemming
Site Admin

Geografisk sted: Gudme, Sydfyn

Indlægaf den grimme nøgne dreng » fre jan 18, 2008 7:45 am

godmorgen!

som jeg læser flemmings detaljerede svar, står der egentlig ikke noget om, at man ikke må have eksempelvis en jerrycan med 20 ltr diesel siddende monteret i en ramme, UDENPÅ din bagklap/dør? jeg kan nu godt følge betjentens tankegang. ved en evt påkørsel bagfra, kan diesel(der jo ikke i sig selv er særlig "bombeagtig") blive spredt ud over et større område, og muligvis blive skyld i, at en evt brand derved bliver noget større.
men hvis der ikke er yderligere tillæg til de regler, flemming har sakset, kan jeg da ikke se det skulle være ulovligt? eller overser jeg noget?
den grimme nøgne dreng
den grimme nøgne dreng

Geografisk sted: LV426

Indlægaf Lj70Allan » fre jan 18, 2008 11:04 am

altså min skilleplade er jeg godt klar over den skal være der og fik svar på om den måtte være i træ og det må den jo så.

Men syntes man ser utallige med jerrycans bagpå. Kan self også godt se betjents point men syntes alligevel det er hul i hovedet.
Da tanken er nok den en bil rammer istedet for min for min jerrycan da bilen jo er hævet osv. Og at dielsel altså er meget lidt explositions farligt.

Som den grimme dreng skriver så kan jeg INTET finde ang regler med en udvendig jerrycan... Har søgt en del på nettet igår aftes
Lj70Allan

Indlægaf Toro67 » fre jan 18, 2008 3:31 pm

Hej Allan

Hvad så nu - indkaldte han dig til ektraordinært syn p.g.a. de to ting, eller fik du bare en påtale ?

Selv om det kan diskuteres, hvor farligt det er er køre rundt med en reservedunk på bagklappen, er der mig bekendt ingen lov imod det. På en Willys Jeep er der ligefrem en holder til den på bagklappen.
LJ70 TD 1987
Toro67

Geografisk sted: Hornsherred

Indlægaf Uffe » fre jan 18, 2008 4:40 pm

Hvad fik du så i bøde af politimanden for at mangle adskillelsen?

HVIS du nu hellere vil have et gitter op i stedet for en dims i træ, så kan du få nogle rågitre hos jmjacobsen.dk.

Har spurgt ham til prisen og fik det her svar:
570 X 870 mm og 570 x 1160 mm
prisen er 300 og 450.kr + moms

Kunne jo være du ville bruge det til noget. Jmjacobsen ligger i Viborg.

Ellers hvis der er andre der kender steder hvor man kan få sådanne billige gitre så sig endelig til. Jeg står selv og mangler et istedet for den plexiglas rude jeg har i jeepen.
Vild Skoda Fabia 1.9TDI
4wd er for dyrt
Uffe

Geografisk sted: Silkeborg

Indlægaf frank L » fre jan 18, 2008 7:01 pm

køre millitæret ikke også med jerry cans uden på nogen af deres køretøjer?????? men de er jo heller ikke vilde offroadere :roll: :lol:
frank L

Geografisk sted: nord fyn

Indlægaf farsged » fre jan 18, 2008 7:10 pm

Har ikke kunnet finde noget om nogen steder at man ikke må have jerrycans bag på sin bil, militæret kører næsten altid rundt med e eller 2 bag på deres 4x4 køretøjer. Men den skal jo være fastgjort så den ikke kan falde af under kørsel.
Rigtige mænd kører 4x4 med lad.
Aksel Mikkelsen
farsged

Geografisk sted: Skive

Indlægaf Lj70Allan » fre jan 18, 2008 9:21 pm

Nej fik ikke en bøde men ville få det hvis han så mig igen uden den skille plade og med jerrycan på...

Søgte også højt og lavt igår om regler ang jerrycan bagpå og kunne sgu intet finde.. Men igen gidder jo ikke stoppes i tide og utide pga af at han har set sig sur på mig...
Lj70Allan

Indlægaf frank L » lør jan 19, 2008 12:48 am

så må du jo bede den kære betjent om at henvise til en paregraf der der omhandler montering af jerry cans næste gang han keder sig.. det kan sgu godt være at han er lovens lange arm, men det er sgu ikke ham der skriver den :lol:
frank L

Geografisk sted: nord fyn

Indlægaf den grimme nøgne dreng » lør jan 19, 2008 2:17 pm

hehe! ja jeg tror også jeg ville enten printe flemmings svar ud, eller spørge ham præcis hvor han har fundet det, og så have det liggende i bilen til næste gang. og så forklare betjenten, at sådan er reglerne! evt fyld vand i dunken istedet i en periode, så kan han tænke lidt over det!
den grimme nøgne dreng
den grimme nøgne dreng

Geografisk sted: LV426

Indlægaf Uffe » lør jan 19, 2008 10:58 pm

den grimme nøgne dreng skrev:hehe! ja jeg tror også jeg ville enten printe flemmings svar ud, eller spørge ham præcis hvor han har fundet det, og så have det liggende i bilen til næste gang. og så forklare betjenten, at sådan er reglerne! evt fyld vand i dunken istedet i en periode, så kan han tænke lidt over det!

Haha fed tanke!

Hvis man bliver fanget med jerrycans med vand i, så mens betjenten ser på, stige ud og begynde at labbe indholdet i sig og lade somom man var blevet vanvittig.

Så gad jeg godt se hans fjæs!

Alternativt kan du hælde det ud over hans bil og tænde en tændstik.
Vild Skoda Fabia 1.9TDI
4wd er for dyrt
Uffe

Geografisk sted: Silkeborg

Indlægaf Lj70Allan » søn jan 20, 2008 11:58 am

Hehe fed tanke med det vand... Tror også jeg lige skal op på den lokale station og høre om det kan være rigtig...
Lj70Allan

Indlægaf Rudi » søn jan 20, 2008 7:58 pm

Hej Allan
Jeg tror jeg har en orginal plexi plare til at lægge den kan du da få for et par hunde
MVH Rudi
21292668
Rudi

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf Lj70Allan » søn jan 20, 2008 10:46 pm

Hej Rodi takker for tilbudet men har skruet en sammen af noget mdf og en gang lexan plade...
Lj70Allan

Tilbage til Andet