Indregistrere HDJ 80 som 10 pers bus. PROBLEM!!

Skriv her hvis dit emne ikke hører under teknik

Indregistrere HDJ 80 som 10 pers bus. PROBLEM!!

Indlægaf Krede II » man dec 03, 2007 12:19 pm

Hej allesammen

Jeg er løbet ind i et problem med at få synet min importerede HDJ 80 som 10 pers bus.

Har lavet den klar til syn med sæder osv. Men har så fået afvide at den ikke kan synes med en bagklap der åbner vandret!!! + det ikke er muligt at få godkendelse fra toyota mere. Har fået det afvide af Bojesen bilsyn i Silkeborg.

Hvad skal jeg gøre?? Nogen der har erfaring med at indregistrere sådan en HDJ 80?? Gerne nogen der har gjort det i år, da reglerne skulle være blevet strammet i foråret.

I må gerne ringe til mig, eller læg jeres nr, så ringer jeg. Tlf: 29 25 29 71.
Christian.
EX: HJ60, 4xHDJ80, HJ60½
På udkig efter HDJ 80 24V Bus
Krede II

Geografisk sted: Hammel, Østjylland

Indlægaf Frank S. Larsen » man dec 03, 2007 6:57 pm

hej
Jeg ved at bla. Jøkers auto ophug i ejstrupholm har synet 80ér/100ér busser i år, er næsten også sikker på at JM Offroad ved bryrup har synet biler i år - måske kan de hjælpe?
Frank S. Larsen

Geografisk sted: midtjylland

Bus

Indlægaf Flemming » man dec 03, 2007 7:45 pm

Ja, og har læst lidt om at en bus IKKE kan synes med langsgående/sidevændte sæder (d.v.s. godkendes 1. gang) En regel der vist er trådt i kraft i indeværende år, men kan ikke huske nøjagtigt datoen....

Jeg mener at mange (måske allesammen) 80/100ére har langsgående/sidevendte sæder, d.v.s. sæder på langs af kørselsretningen.

Hvorfor ved jeg ikke, men nok endnu en måde af spænde ben for 4x4 folket...

Alt dette og meget andet kan vist ses på fstyr´s hjemmeside. Der kan også findes typegodkendelse til den pågældende bil...

mvh Flemming Pedersen
Flemming
Site Admin

Geografisk sted: Gudme, Sydfyn

Indlægaf Krede II » tirs dec 04, 2007 9:57 am

Ja har snakket med både Jøker og JM. Jøker vidste ikke rigtig noget. JM ville have 12.000 kr for at syne bilen og så ville han ikke engang love at det kunne lade sig gøre.

Jeg kan ikke finde en typegodkendelse på en 12V HDJ 80 fra 94. Der er kun på HZJ og på HDJ 24V. Og de kan ikke bruges.
Christian.
Krede II

Typegodkendelse

Indlægaf Flemming » tirs dec 04, 2007 1:47 pm

Hvis jeg har læst korrekt, kan du ansøge om udstedelse af en typegodkendelse på netop din bil - den er vist nok gratis.

Hvis dit køretøj i øvrigt opfylder gældende love og regler er det måske en mulighed. -og måske billigere end de elsempler du nævner - jeg ved det ikke, men var det ikke et forsøg værd??

Prøv at kontakte Færdelsstyrelsen for at høre om mulighederne..

Held og lykke...
Flemming
Site Admin

Geografisk sted: Gudme, Sydfyn

Indlægaf Krede II » tirs dec 04, 2007 2:09 pm

Ja jeg har snakket med færdselssttyrrelsen. Jerg skal lige have mailet reg attesteten til ham og så ser han om han kan finde typegodkendelse. Men man kan ikke bare lige lave en ny, hvis den ikke findes.
Christian.
Krede II

Tilbage til Andet