Ny landcruiser 70 serie

Skriv her hvis dit emne ikke hører under teknik

Ny landcruiser 70 serie

Indlægaf Bo » tirs okt 02, 2007 7:22 pm

Hej alle i kloge tosser......i australien har de i 2007 fået en ny heavy duty 70`er serie, som den gamle bj/hzj70-73-75 serie herhjemme, den leveres nu "down under" i en ny updatet version med en V8 toyota commonrail diesel med en masse hk og moment...:-)..(og overholder euro 5 forureningskrav!!!!:-)....men....dernede kører de kun med rat i den forkerte side!!!...lissom dem på den anden side af kanalen....altså rat i højre side.....men hvor i verden finder jeg denne model med rat i venstre side??....japan??....nogen forslag?? et model nr i australien er eksempelvis deres pick up model med betegnelsen : VPJ79R ......"R" som i right!!!....hvor finder vi den i en VPJ79L ....som i left???....hvis de har den som R model må den også findes som L model...ikke sandt??

Vil nogen sige mig hvor den kører i verden med samme diesel motor?

(jaja...ved godt at man godt kan få en bil synet i dk med rattet i højre side, men det vil vi helst ikke;-)

Hilsen Bo
tlf: +4521481931
Bo

Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf Shadows » tors okt 04, 2007 7:13 am

Lige en bemærkning: I japan kører de også i venstre side :shock:

Held og lykke med projekt-find-en-fed-bil-som-ingen-andre-i-DK-har !
Shadows

Geografisk sted: Nordsjælland

Ny LandCruiser 70 serie

Indlægaf Flemming » tors okt 04, 2007 10:02 am

Hej, jo selvfølgelig findes den også i LHD. Jeg mener at den kan findes i Belgium (til export) - skal lige forsøge at finde en web adresse til dig..

mvh
Flemming Pedersen
Flemming
Site Admin

Geografisk sted: Gudme, Sydfyn

Indlægaf Bo » fre okt 05, 2007 4:24 pm

Hej Flemming.....jaja.....de der i belgien er jeg bekendt med.....med de kommer mig bekendt fra mellemøsten eller afrika......det er rigtig nok også den nye model....men stadig kun med 6cyl diesel motor....(eller benzin).!!!!AAARRRHHHHHHH.!!!!!.....ingen at finde med den australske/japanske v8 commonraildiesel....men måske man bare kan bestille det????:-) ......men den er ellers flot den nye front de har fået...desuden hedder de også stadig fzj/hzj som model serie....ingen vpj.......

vidste forresten godt det der med at de også kører i forkert side af vejen i japanerland......havde bare lige glemt det .....hvor finder vi den så???....altså en fabriks monteret model vpj79L...prøv at google den......den er der ikke......men vpj79R er der mange af....grrrrrrr
tlf: +4521481931
Bo

Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf bikemaniac » tors jan 21, 2010 6:21 pm

Er der nogen som ved om det er "nemt" at indregistrere en HZJ75/78 (eller lign model) med 1HZ motor i Danmark (en vogn man har hentet i udlandet)? Findes der typegodkendelser på disse modeller eller skal man betale for at få lavet en typegodkendelse? Nogen som kan fortælle lidt mere?

1HZ motoren er en sugediesel på 4,2 Liter som normalt ikke opfylder nogen Euronormer mht emissioner. Man kan eftermontere en katalysator så den kommer op på Euro4 har jeg læst mig frem til. Hvad siger reglerne i Danmark omkring emissioner? Er man ligeså streng som i Tyskland?

Mvh Lucas
bikemaniac

Indlægaf Ronni Bæk » tors jan 21, 2010 11:51 pm

det skulle da ikke være et problem at indregistrere en HZJ, Toyota har solgt dem på normal vis i DK
Ronni Bæk tlf nr 40534528
Ronni Bæk

Geografisk sted: Gislev

Indlægaf Rudi » fre jan 22, 2010 7:55 am

Så længe de har været registreret i et andet eu land kan du bare tage den til landet og syne og betale afgift af den.

men kommer de fra et ikke eu land så er problemerne der først når der ikke er en typpe godkendelse på den.

og med hensyn til euro normer har vi ikke nogle af dem her hjemme i nu så der er heller ikke nogen ko på isen der.

MVH Rudi
21292668
Rudi

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf bikemaniac » fre jan 22, 2010 11:27 am

Nu står der fx sådan en dejlig vogn her:

http://www.transauto.be/car/car.php?vehicle=226&lg=en

Nu siger de at den ikke må ind i EU. Nogen som ved hvorfor? Kan man alligevel få den ind i DK naturligvis på gule plader uden sæder bagi?

Mvh Lucas
bikemaniac

Indlægaf farsged » fre jan 22, 2010 12:17 pm

Den kan importeres hvis du får toyota danmark med på ideen, da en type godkendelse er påkrævet, og den koster kassen, ellers skal du have den ind via, UK, de er lidt nemmere at have med at gøre, og den skal på UK plader i mindst 3mdr for at den kan synes i DK
Rigtige mænd kører 4x4 med lad.
Aksel Mikkelsen
farsged

Geografisk sted: Skive

Indlægaf bikemaniac » fre jan 22, 2010 8:34 pm

farsged skrev:Den kan importeres hvis du får toyota danmark med på ideen, da en type godkendelse er påkrævet, og den koster kassen, ellers skal du have den ind via, UK, de er lidt nemmere at have med at gøre, og den skal på UK plader i mindst 3mdr for at den kan synes i DK

Dvs hvis jeg importerer den selv fra et ikke EU land, så har jeg brug for en typegodkendelse? Og hvis jeg importerer den selv fra et EU land, så har jeg IKKE brug for en typegodkendelse?

Mvh Lucas
bikemaniac

Indlægaf farsged » fre jan 22, 2010 11:57 pm

Du skal have type godkendelsen under alle omstendigheder, og har skrevet med ham der nede, og han kan lave den så den kan TüV godkendes for 8000 euro og så er det bare dansk told, afgift og moms der skal lægges oveni.

Altså ca 35000*8,5 plus 53000dkr i regafgift på guleplader eller 160% på hvide.
Aksel Mikkelsen
farsged

Indlægaf farsged » lør jan 23, 2010 12:00 am

Det er noget med kat og partikkelfilter der skal monteres for at den kan TüV godkendes til eu regler.

Han skriver at der kører flere af dem i holland, som han har modificeret til eu regler.
Aksel Mikkelsen
farsged

Indlægaf bikemaniac » lør feb 13, 2010 5:49 pm

farsged skrev:Den kan importeres hvis du får toyota danmark med på ideen, da en type godkendelse er påkrævet, og den koster kassen, ellers skal du have den ind via, UK, de er lidt nemmere at have med at gøre, og den skal på UK plader i mindst 3mdr for at den kan synes i DK

Ringede til Toyota Danmark og bad og en dataerklæring/typegodkendese men det kunne IKKE lade sig gøre. På den front er de ikke interesseret i at hjælpe, 112%.

Lucas
bikemaniac

Tilbage til Andet