sikkerheds gitter

Skriv her hvis dit emne ikke hører under teknik

sikkerheds gitter

Indlægaf Allanbj73 » søn jun 17, 2007 5:08 pm

hvis man tager hardtoppen af en bj73, skal man så køre med sikkerheds gitteret bag ved føreesædet ??

nogle der ved det
Allanbj73

Gitter

Indlægaf Flemming » søn jun 17, 2007 8:00 pm

Jeps - det er jo stadig en varebil.......men gitteret behøver kun at afskærme førersædet....så måske er der muligheder i at minimere det en smule........evt. måske lidt kreativ tænkning kan resultere i en god ide...

mvh Flemming Pedersen
Flemming
Site Admin

Geografisk sted: Gudme, Sydfyn

Indlægaf Allanbj73 » søn jun 17, 2007 9:57 pm

ja du er da velkommen til og komme med nogle forslag, for syndes det ser lidt træls ud, hvis den køre uden hardtoppen, og er en smart sommer bil, så sidder der sådan en grimt gitter
Allanbj73

Lovkrav til varerumsadskillelse

Indlægaf Flemming » søn jun 24, 2007 9:39 am

Detailforskrifter for Køretøjer 2007 - side 127

9.01.004 Adskillelser
(1) Adskillelse mellem førerrum og varerum skal mindst dække førerpladsen og skal nå fra gulv til loft.
(2) Adskillelsen og dens fastgørelse til køretøjet skal have en sådan styrke, at den kan modstå belastningen fra fremadglidende gods ved en deceleration af køretøjet på 10 m/s2.
(3) Adskillelse kan bestå af:
a) Finmasket trådgitter i en stålramme.
b) Plade af metal eller træ.
c) Plade af splintsikkert plastmateriale. Pladen skal være anbragt i en metalramme.
(4) Adskillelse i passagerrum kan tillige bestå af sikkerhedsglas, jf. pkt. 10.03.003 (1).
(5) Adskillelse må ikke hindre udsynet i påbudt indvendigt førerspejl.
Flemming
Site Admin

Geografisk sted: Gudme, Sydfyn

Indlægaf Allanbj73 » søn jun 24, 2007 11:33 am

jeg har lavet et nu, bøjet en stål ramme, og lagde net der i med masker på 30 x 30 mm og så blev det lavet i rustfri , og poleret, så det blev fin nok
Allanbj73

.

Indlægaf krüger » søn jun 24, 2007 9:44 pm

nu ved jeg ikke om du kan gøre dette her m. 73'eren, men,
min 42'er er synet som "åben varebil m. presseningsopbygning" dvs. at gittteret bag sædet IKKE MÅ være der, det er fordi den er lovlig u. hardtop faktisk som jeep, det burde 73'eren også kunne blive, da hardtoppen ikke er en bærende del.
Krüger's J4 serie garage:
viewtopic.php?f=25&t=5828
-
Brugeravatar
krüger

Geografisk sted: Tvingstrup

Indlægaf Allanbj73 » man jun 25, 2007 4:40 pm

ja det tør jeg sku ikk sige, jeg glæder mig som en lille dreng til og skal prøve og køre i den åben
Allanbj73

Re: .

Indlægaf g-wagen » tors jun 28, 2007 1:30 pm

krüger skrev:nu ved jeg ikke om du kan gøre dette her m. 73'eren, men,
min 42'er er synet som "åben varebil m. presseningsopbygning" dvs. at gittteret bag sædet IKKE MÅ være der, det er fordi den er lovlig u. hardtop faktisk som jeep, det burde 73'eren også kunne blive, da hardtoppen ikke er en bærende del.

Denne regle gælder kun ved bliver med ruf ( presseningsopbygning) og ej hardtop

Da en hardtop anses for at være en fast del af køretøjet
Ger frækt og sundt, derfor dyrker vi det året rundt.
www.gpsoffroad.dk
g-wagen

Geografisk sted: 32U MG 57213 62992

Indlægaf krüger » tors jun 28, 2007 6:38 pm

g-wagen skrev:
Denne regle gælder kun ved bliver med ruf ( presseningsopbygning) og ej hardtop

Da en hardtop anses for at være en fast del af køretøjet

tja, men 42'eren er under den regel, kender 3 stk. ihvertfald og den er jo med hardtop orig. endda i stål i modsætning til 73'eren fibertop :?:

man kunne jo forsøge sig!
-
Brugeravatar
krüger

Indlægaf g-wagen » tors jun 28, 2007 6:55 pm

nej det skader jo ikke
og man kan jo kun få et svar
og forhåbenligt et godt svar :wink:
www.gpsoffroad.dk
g-wagen

Indlægaf g-wagen » tirs aug 12, 2008 12:13 pm

Lidt ny ang dette emne
Få det første skal alle hardtop biler ha varerumsadskillelse

Dette kan se i denne
http://www.fstyr.dk/graphics/Synkron-Li ... /kap09.pdf

Se iøvrigt punkt 9.01.024

som syn bruger som er udarbejdet efter detailforskrifter for køretøjer 2007 som beskriver adskillelse i punkt. 9.01.024 side 130

Så alt hvad der ikke er laver af ruf eller softtop skal ha en varerumsadskillelse i.

Desuden er der ikke angivet at adskillelsen IKKe må være der men kun at den ikke skal være der, det er en ret stor forskel.

Så husk hvis i sætter en hardtop i så gælder bilen som en lukket bil
www.gpsoffroad.dk
g-wagen

Indlægaf 618Henrik » tirs feb 08, 2011 11:59 am

krüger skrev:nu ved jeg ikke om du kan gøre dette her m. 73'eren, men,

Ved det er en meget gammel tråd.
Men min BJ42 er registreret som lukket vare bil.
Og i typegodkendelsen står Sammenbygget førerhus og kasse

Har du tilfældigvis et typegodkendelsnummer stående på din registreringsattest som ikke er S3726?
Vil meget gerne slippe for den varerumsadskillelse, men den står desværre i typegodkendelsen for min vogn.
Henrik
HJ60½
BJ42
HDJ80 bus
RR Classic
Maybe I'am not going fast but you can't follow me!!
!!RETTEN TIL IKKE AT VÆRE PÅ FACEBOOK!!
Brugeravatar
618Henrik

Geografisk sted: Tureby

Indlægaf krüger » tirs feb 08, 2011 9:49 pm

618Henrik skrev:[Har du tilfældigvis et typegodkendelsnummer stående på din registreringsattest som ikke er S3726?
Vil meget gerne slippe for den varerumsadskillelse, men den står desværre i typegodkendelsen for min vogn.

nææ, det er samme typegodkendelse på de fleste danske bj42'ere så vidt jeg ved.
jeg kørte i sin tid min til reg. syn uden taget og med styrtbøjle og pressening på (som på profilbillede) og gjorde opmærksom på at jeg ville ha' den synet som åben varebil, det fremgår dog ikke af min reg. attest og da jeg gjorde opmærksom på dette, fik jeg svar at den var reg. sådan hos synsmyndigheden (applus)

vi har 4 stk. 42'ere kørende her nord for Horsens (Hylke offroad klub) alle uden gitter/tag og alle synet sådan og har da været politi kontrolleret ind imellem, men ved at i det øjeblik du montere taget, da skal gitteret være monteret, dette blev den 5. 42'er herfra stoppet med for 2 år siden til strandturen og det manglende gitter så betjenten med det samme, og gjorde endda opmærksom på at det havde været en anden sag hvis bilen havde haft med bikinitoppen på.

jeg kan ikke sige om vi er heldige med vores synshal eller møder med politi'et, og kan desværre kun sige det som jeg har fået oplyst og oplevet at det hænger sammen

du må prøve en anden synshal og bede om at få den synet som åben varebil, jeg har heller aldrig set en gul pladet jeep wrangler/cj7 med gitter bag sædet

håber det var svar nok :?: :)
-
Brugeravatar
krüger

Indlægaf kresjan » ons feb 09, 2011 4:28 pm

Altså min gamle 42'er er også synet som åben vare bil, uden varerums adskildelse... og det var sku synsmanden der sagde det sagtens kunne gå, også ævlede han noget om at det var lige som de gamle militær jeeps....

Min er ydermere synet og godkendt 2 gange, kun med hofte seler, da det 3. punkt jo sidder i den del af siden, som man piller af, når man laver dem om til softtop..... og jeg ved at der køre en mere rundt i det midtjyske der er synet på samme måde.. :D

men aner ikke noget om hvor og om det overhovedet står nogen steder, ang. de regler....

Mvh Kristian
BJ 42 med 3B-T power,
LJ 70 racer med kiki motor
KZJ 70 til hverdag

[ ] [ ] [ ][___]__
|--- l l -LoTOYOTAo]
()_)---()_) --o-- ()_)
kresjan

Geografisk sted: Et sted i midtjylland

Indlægaf 618Henrik » tors feb 10, 2011 8:08 am

Ok, det regner jeg med nok skal gå så.
Det med hofteselerne står direkte i sysnvejledningen, hvis 3 Punktsseler ikke eller kun vanskeligt kan fastgøres må anvendes hofteseler.

Vil bygge fuldt bur i min, men kunne godt være fristet til at få den synet inden jeg kommer så langt.
Er der nogen der så har fået den synet uden styrtbøjle som åben bil?
Henrik
HJ60½
BJ42
HDJ80 bus
RR Classic
Maybe I'am not going fast but you can't follow me!!
!!RETTEN TIL IKKE AT VÆRE PÅ FACEBOOK!!
Brugeravatar
618Henrik

Geografisk sted: Tureby

Næste

Tilbage til Andet