import af landcruiser

Skriv her hvis dit emne ikke hører under teknik

import af landcruiser

Indlægaf kristian » søn feb 12, 2006 6:17 pm

nogen der ved hva man lige gør med hensyn til at importere en landcruiser...??
skal ha hentet en en gx 90 i tyskland til min kammerat men har ik lige prøvet det før...?
nogen der ved hvordan man lige gør hvis man nu feks finder en dernede hvordan gør man så med afgift og sådan??
hvordan tjekker man så man er 100% sikker på hvad afgiften den bliver ??
håber der er en der har moslet med det før :lol:
Aalborg 60180596
ln65 under opbygning
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbr ... erID=17480
kristian

Geografisk sted: Aalborg

Re: import af landcruiser

Indlægaf Gæst » man feb 13, 2006 2:18 pm

kristian skrev:nogen der ved hva man lige gør med hensyn til at importere en landcruiser...??
skal ha hentet en en gx 90 i tyskland til min kammerat men har ik lige prøvet det før...?
nogen der ved hvordan man lige gør hvis man nu feks finder en dernede hvordan gør man så med afgift og sådan??
hvordan tjekker man så man er 100% sikker på hvad afgiften den bliver ??

Man begynder med at tjekke priserne på internettet f.eks. mobile.de eller autoscout24.de. Når man har fundet en håndfuld biler, man finder interessante, beder man dem om at faxe en kopi at registreringsattesten til dig. Med den i hånden kan du udfylde en ansøgning til Told og Skat. T&S ansætter så en cirkaværdi som afgiften kan ende med at blive. Efter importen kan man "klage" over afgiften og få bilen vurderet ved personligt fremmøde (inkl. bil).
http://www.bilpriser.dk/ kan man taste data ind og få en god indikation af hvor meget man kan ende med at betale i afgift. Told og skat havde den samme funktionalitet, men jeg kan ikke lige finde oplysningerne efter de har lavet om på deres hjemmeside.

Vær opmærksom på, at nogen nægter at sende en kopi af registreringsattesten og vil heller komme op til dig for at vise bilen frem´. De skal så lige have et tilskud til benzin/diesel eller færgebillet eller hvad de nu siger. De har ikke bilen og er kun ude på at få dig til at overføre penge, som du aldrig ser igen.

Hilsen
Christian
Gæst

Tilbage til Andet